„GW”: TVP chce jesienią uderzyć w opozycję promocją filmu „Solid Gold”

Jacek Kurski

Telewizja Polska będzie dystrybutorem filmu „Solid Gold”, wyprodukowanego we współpracy z Akson Studio. Scenariusz filmu, którego premiera została przesunięta z 5 lipca na 11 października, oparty jest na motywach sprawy Amber Gold – informuje „Gazeta Wyborcza”. Zdaniem dziennika, reklamy filmu mają uderzać w opozycję tuż przed wyborami parlamentarnymi.

Tytuł filmu miał zaproponować sam prezes TVP Jacek Kurski, choć bank ze scenariusza nie ma nic wspólnego z inwestowaniem w złoto. Reżyserem i scenarzystą filmu jest Jacek Bromski. W obsadzie znaleźli się m.in.Marta Nieradkiewicz, Danuta Stenka, Janusz Gajos, Andrzej Seweryn, Olgierd Łukaszewicz, Andrzej Konopka, Marcin Czarnik i Mateusz Kościukiewicz. Oprócz tytułu z aferą Amber Gold film łączą detale: miejsce akcji w Trójmieście i linie lotnicze, które bank Solid Gold otwiera na Wybrzeżu.

Według informacji „GW” TVP na dystrybucję filmu „Solid Gold” wyda 1 mln zł – pięć razy więcej niż zaproponował dystrybutor Kino Świat. TVP wyłożyła też jedną trzecią z liczącego 9 mln budżetu produkcji. Pieniądze dały też PISF, Narodowy Instytut Audiowizualny, Fundacja Pomorska i miasto Gdynia.

Spoty promocyjne filmu mają pojawiać się w kanałach TVP w porze największej oglądalności w ostatnich tygodniach przed jesiennymi wyborami parlamentarnymi. Ich przygotowanie ma nadzorować Jacek Kurski.

Biuro prasowe TVP przekazało „GW”, że dział dystrybucji kinowej funkcjonuje w spółce od ub.r., i jest to działalność „komercyjna, dochodowa, zatem nie wymaga dodatkowego finansowania”.

Ma też powstać serial telewizyjny „Solid Gold”, do którego zdjęcia mają zakończyć się w sierpniu. Film będzie pokazany na wrześniowym festiwalu w Gdyni.