O zmianach w strukturze Polskiego Radia pisaliśmy już kilkukrotnie, kiedy informowaliśmy, że decyzją zarządu zlikwidowane zostaną naczelne redakcje: sportowa, gospodarcza oraz publicystyki międzynarodowej.
Z komunikatu opublikowanego teraz przez spółkę wynika, że w zamian w strukturze Programu 1 Polskiego Radia zostaje utworzona redakcja aktualności oraz redakcja sportowa (szefem ma zostać Cezary Gurjew), a redakcja polityczno-społeczna kierowana przez Henryka Szrubarza zmieni się w redakcję publicystyki. Jej częścią miedzynarodową ma kierować Paweł Lekki.
Z kolei w strukturze Programu 3 w redakcji programowej zostały utworzone działy: publicystyki międzynarodowej (wg nieoficjalnych informacji szefem ma zostać Grzegorz Ślubowski), sportowy (Tomasz Gorazdowski) i gospodarczy.
Natomiast ze struktury portalu polskieradio.pl do Informacyjnej Agencji Radiowej (IAR) zostały przeniesione redakcje: serwisu PolskieRadio24.pl, serwisu PolskieRadio.pl, mediów społecznościowych oraz dział projektowania i produkcji informatycznej.
– Zmiany w strukturze mają na celu jeszcze lepsze funkcjonowanie Polskiego Radia. Kwestie personalne będą podane w późniejszym terminie – mówi nam Ewelina Steczkowska, p.o. rzecznika prasowego Polskiego Radia.
Z naszych rozmów z pracownikami wynika, że dyrektorzy poszczególnych anten Polskiego Radia na środowym posiedzeniu rady programowej spółki na pytanie, czy należy spodziewać się zwolnień mieli odpowiedzieć, że „sami tego nie wiedzą, ponieważ to nie od nich zależy ta decyzja”. Pracownicy liczą, że zmiana struktury to tylko formalność i nikt nie zostanie zwolniony.
Naczelne redakcje zostały utworzone w 2012 i 2013 roku, kiedy prezesem był Andrzej Siezieniewski.
Radio ZET i Trójka z największymi spadkami, RMF FM liderem
W okresie od marca do maja br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Czwarte miejsce zajęła publiczna Jedynka. Udział PR1 spadł o 0,8 pkt. proc. do 5,9 proc. Czołową piątkę uzupełnia Trójka z wynikiem na poziomie 5,1 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc. – najbardziej w zestawieniu (ex aequo z Radiem ZET) – wynika z danych opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na początku sierpnia ub.r. rada nadzorcza Polskiego Radia zawiesiła w czynnościach Jacka Sobalę, prezesa spółki. Czasowo tę funkcję objął Andrzej Rogoyski, przewodniczący RN.
Nowy prezes publicznej rozgłośni miał zostać wybrany 7 listopada ub.r., ale w ostatniej chwili zostało odwołane posiedzenie RMN, a RN oddelegowała do tej funkcji Andrzeja Rogoyskiego na kolejny okres. Spotkanie Rady Mediów narodowych ostatecznie odbyło się w czwartek, 22 listopada, na którym Rogoyski już na stałe został szefem rozgłośni.
W ub.r. wpływy Polskiego Radia z abonamentu rtv wzrosły o 20,3 proc. do 186,3 mln zł, a z reklam i sponsoringu – o 12,1 proc. do 67,77 mln zł. Dodatkowo publiczny nadawca dostał 46,5 mln zł rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa. Szacunkowo osiągnął 18,5 mln zł zysku netto.