Piszczek obowiązki szefa Polskiego Radia 24 pełnił od marca 2018 roku. Od kwietnia 2017 r. był on szefem Informacyjnej Agencji Radiowej. Poprzednio był kierownikiem redakcji warszawsko-mazowieckiej w TVP3 Warszawa (dyrektorem tego oddziału był Jacek Sobala, były prezes Polskiego Radia), a wcześniej pracował m.in. jako szef newsroomu Radia BIS, dyrektor i redaktor naczelny Radia Eska Warszawa oraz wydawca w Radiu TOK FM.
Joanna Turek wcześniej była zastępcą Piszczaka
Od marca 2018 r. Joanna Turek była wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Wcześniej pełniła w Polskim Radiu 24 funkcje zastępcy sekretarza i sekretarza programu. W latach 2013-2016 pracowała w Telewizji Republika jako wydawca i dyrektor ds. emisji i ramówki.
Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiowała także organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
Turek ma w PR 24 jednego zastępcę – to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w „Gazecie Polskiej”.
Obecna ramówka PR24 do połowy września
Z naszych informacji wynika, że ramówka, która obowiązuje w Polskim Radiu 24 od początku marca br. będzie obecna na antenie w takim samym kształcie do 15 września br.
„W Polskim Radiu 24 korekty i zmiany ramówkowe mają na celu podniesienia atrakcyjności tematycznej. Antena pracuje również nad rozbudowaniem różnorodności gatunkowej, poprzez wprowadzenie większej ilości audycji edukacyjnych i kulturalnych” – czytamy w dokumencie do którego treści dotarliśmy.
– Najważniejszym elementem zmian w letnim programie – oprócz zmian w audycjach i pasmach – pozostaje dobór treści i sposób ich prezentowania na antenie – dodano.
W sumie w stacji pojawiło się 12 nowych pasm lub audycji, a 11 zostało zdjętych. Zmieniono również godziny emisji 9 audycji. „Lato w PR24 – to doskonalenie ramówki – formy i treści, uatrakcyjnienie tematyki i sposobu przekazu audycji poprzez wprowadzenie dziennikarzy z większym doświadczeniem i szerszymi kontaktami, dzięki którym mogą zapewnić stacji ciekawszych i bardziej znanych gości – czytamy w dokumencie.
Według kierownictwa PR24 „Program od początku marca ulega korektom w kierunku podniesienia atrakcyjności tematycznej”. –
Rezygnujemy z kilku audycji o słabym i średnim poziomie na rzecz audycji prowadzonych przez dziennikarzy z większym doświadczeniem i szerszymi kontaktami, dzięki którym mogą zapewnić nam ciekawszych i bardziej znanych gości. Układ pasm ustalony do września nie ulega zmianie – obecnie staramy się wypełniać go coraz ciekawszą treścią. Antena pracuje również nad rozbudowaniem różnorodności gatunkowej, poprzez wprowadzenie większej ilości audycji edukacyjnych i kulturalnych – podsumowano.
Najważniejsze zmiany w ramówce: audycja Rachonia i Płużańskiego
Jak wynika z naszych informacji, za najważniejsze zmiany w programie PR24 uznano wprowadzenie audycji publicystycznej Michała Rachonia (od poniedziałku do piątku, w godz. 9:30-10:30); pasma publicystycznego Tadeusza Płużańskiego (w każdą sobotę od 13:00 do 15:00) oraz programu publicystycznego Magdaleny Złotnickiej (w co drugą niedzielę miesiąca, od 13:00 do 15:00).
Celem tych zmian według kierownictwa stacji ma być „poprawienie jakości programu, zwiększenie dynamiki i wzbogacenie przekazu informacyjnego, zmiana brzmienia przez zwiększenie liczby osobowości prowadzących audycje i pasma programowe”.
Wśród nowych pasm znalazły się m.in. „Temat dnia” prowadzony przez Michała Rachonia, „Wojna cywilizacji” Roberta Tekieliego, „Świat 24” – Grzegorza Jankowskiego i Grzegorza Adamczyka oraz pasma publicystyczne Magdaleny Złotnickiej i Tadeusza Płużańskiego. Natomiast z anteny zdjęto m.in. „Społeczny punkt widzenia” Anny Grabowskiej, „Pamiętaj to Solidarność” – Macieja Chudkiewicza czy „Jakim prawem?” – Artura Wdowczyka.
Do grona prowadzących oprócz wspomnianych wyżej osób dołączyli także Antoni Trzmiel i Ryszard Gromadzki.
Polskie Radio 24 jest rozgłośnią o charakterze informacyjno-publicystycznym, antenę wypełniają serwisy informacyjne, sportowe, dwa serwisy gospodarcze dziennie i dwa gospodarcze. Większość czasu antenowego zajmuje publicystyka.
Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W okresie od marca do maja br. Polskie Radio 24 ma 0,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to spadek o 0,2 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.