Joanna Parczyńska zwolniona z „Gazety Wyborczej”, dział wideo włączony do newsroomu Wyborcza.pl

Joanna Parczyńska

Szefowa działu wideo, multimediów i festiwali „Gazety Wyborczej” (Agora) Joanna Parczyńska została we wtorek zwolniona z pracy. – To efekt integracji newsroomów – informuje Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Parczyńska zapewnia nas, że rozstanie przebiegło w dobrej atmosferze.

Joanna Parczyńska zaczęła pracę w Agorze od 1995 roku. W 2010 roku rozstała się ze spółką, aby pracować w Polska Press Grupa m.in. nad m.in. rebrandingiem gazety „Nasze Miasto” oraz integracją serwisów Naszemiasto.pl. W lipcu 2016 roku wróciła do Agory i została szefową działu wideo, zastępując na stanowisku Macieja Piwowarczuka.

W styczniu 2018 roku, gdy Agora stworzyła nowy obszar – multimediów i kultury – na jego czele stanęła Joanna Parczyńska. Nowy dział objął markę CoJestGrane24, dział Kultura w „Gazecie Wyborczej”, a także działalność Centrum Premier Czerska 8/10. Obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej” obejmuje dział Kultura „Gazety Wyborczej”, „Książki. Magazyn do czytania”, „Gazetę Telewizyjną” i „Duży Format”. Parczyńska z nową funkcją łączyła też szefowanie działowi wideo.

W marcu br. działem wideo zaczęła zarządzać Edyta Iwaniuk, zaś Parczyńska pozostała szefową działu wideo, multimediów i festiwali „Gazety Wyborczej”.

We wtorek Joanna Parczyńska została zwolniona z pracy w Agorze. Jej obowiązki przejmie Aleksandra Sobczak. – „Gazeta Wyborcza” integruje newsroomy, newsroom wideo Wyborcza.pl będzie teraz częścią newsroomu Wyborcza.pl zarządzanego przez Aleksandrę Sobczak – informuje portal Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Sobczak szefową Wyborcza.pl została na początku maja br., zastępując Zbigniewa Pendla.

Jak się dowiadujemy, w związku reorganizacją nie nastąpiły ani nie są planowane dalsze zwolnienia.

Swoje odejście z Agory skomentowała na Facebooku sama Parczyńska. – Pierwszy raz w życiu ktoś mnie zwolnił i jestem w lekkim szoku, ale jak wiecie – zdarza się. Jak to mówią raz na wozie raz pod wozem a „the winner takes it all”. Wierzę, że to początek nowego, fascynującego rozdziału w moim życiu! – napisała.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl nie chciała szerzej komentować swojego rozstania z firmą. – Nie mam nic więcej do dodania ponad to, co napisałam na Facebooku. Mogę tylko dodać, że rozstaliśmy się w bardzo kulturalnej atmosferze – powiedziała nam Parczyńska. O swoich zawodowych planach także nie chce jeszcze mówić.

Według danych z badania Gemius/PBI, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w maju br. portal Wyborcza.pl odwiedziło 8,08 mln internautów, co dało 28,57 proc. zasięgu. Liczba subskrypcji cyfrowej wersji „Gazety Wyborczej” (Agora) na koniec maja wynosiła 192 tys., o 22 tys. więcej niż na koniec ub.r.