Przyjaciółka, Pani Domu i Poradnik Domowy. Wydawnictwo Bauer kupuje trzy magazyny poradnikowe

Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer swoje trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”.

Jak tłumaczy Edipresse w komunikacie prasowym przesyłanym redakcji portalmedialny.pl, Mimo silnej pozycji rynkowej wymienionych tytułów, szczególnie lidera kategorii dwutygodnika „Przyjaciółka”, Edipresse zdecydowało o wyjściu z segmentu magazynów poradnikowych. Wydawnictwo zamierza skoncentrować się obecnie na portfolio digitalowym, gdzie – jak twierdzi – widzi duży potencjał rozwoju.

Zakup poradników Edipresse ma wpisywać się w strategię wydawniczą Grupy Bauer na całym świecie, zakładającą dalsze inwestycje w te segmenty, w których jest już liderem rynkowym. W Polsce Bauer wydaje obecnie cztery miesięczniki poradnikowe, dwa dwutygodniki i jeden tygodnik oraz wiele wydań specjalnych.

Numery 13. dwutygodników „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz 8. „Poradnika Domowego” będą ostatnimi numerami wydanymi przez Edipresse Polska.

Wszystkie osoby pracujące bezpośrednio dla zakupionych tytułów, w tym osoby odpowiedzialne za reklamę i promocję, otrzymały oferty pracy u nowego Wydawcy. Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca br.

Mając na względzie szybko rosnącą skalę działalności internetowej naszej firmy oraz ogólne trendy rynkowe, Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania. Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie” – mówi Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

Założona przez Edipresse Fundacja PRZYJACIÓŁKA, która od 19 lat prowadzi programy pomocowe dla kobiet i dzieci, będzie nadal wspierana przez tę firmę. Ze względu na transakcję sprzedaży Fundacja PRZYJACIÓŁKA zmieni nazwę na Fundacja Polski Mogą Wszystko, pozostając przy dotychczasowym obszarze działalności.

Wydawnictwo w swoim portfolio ma takie tytuły z segmentu people jak: „VIVA!”, „Party” oraz „Flesz”, wydaje też miesięcznik „Uroda Życia”, magazyny dla rodziców, pisma true stories, miesięczniki hobbistyczne, pisma dla dzieci oraz kolekcje tematyczne i książki. Edipresse, pposiada także internetowe marki takie jak Polki , Wizaż czy serwisy w kategorii parenting: Mamo To Ja oraz Niania. W ostatnich latach Edipresse digitalizował swoje największe brandy prasowe Viva! oraz Party.

Wydawnictwo Bauer działa w Polsce od 1991 r. Wydaje poradniki, pisma rozrywkowe, luksusowe, kulinarne, magazyny popularnonaukowe, hobbystyczne, motoryzacyjne, telewizyjne i młodzieżowe.