Dzienniki zmieniły winiety w rocznicę wyborów czerwcowych

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) oraz tytuły regionalne należące do Polska Press Grupy ukazały się we wtorek z czerwonymi logotypami nawiązującymi do znaku graficznego Solidarności i pierwszymi stronami odnoszącymi się do wyborów z 4 czerwca 1989 roku.

„Dziennik Gazeta Prawna” na pierwszej stronie zamieścił zdjęcie amerykańskiego aktora Gary’ego Coopera, który pojawił się na słynnym plakacie „W samo południe 4 czerwca 1989 roku”. Logotyp „DGP” jest czerwony, a z litery „n” wychodzi biało-czerwona flaga.

Flaga pojawia się też w zmienionym logotypie „Rzeczpospolitej”. Poniżej dziennik opublikował duży plakat lubelskiej Solidarności oraz trzy mniejsze plakaty zachęcające do głosowania na Solidarność i jej kandydatów w wyborach w 1989 roku.

„Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) umieścił nad winietą godło państwowe oraz napis: „30 lat wolnej Polski”.

Dzienniki regionalne wydawane przez Polska Press we wtorek mają zmienione logotypy, a większość ukazała się z umieszczoną na pierwszej stronie ilustracją gestu victorii lub napisem z czerwonymi literami: „1989-2019. 30 lat wolności”.