Ostatni „Magazyn Ekstraklasy” realizowany przez Onet i „Przegląd Sportowy” miał premierę w poniedziałek. Prowadzący program Tomasz Włodarczyk poinformował na Twitterze, że powodem zakończenia realizacji magazynu jest wygaśnięcie umowy. Jak policzył, przez 5 lat powstało 185 odcinków. Redakcje Onetu i „PS” przygotowywały program od sezonu 2014/2015.
W grudniu ub.r. Ekstraklasa SA ogłosiła, że przez dwa kolejne sezony rozgrywki w całości będzie transmitować platforma NC+. Prawo do pokazywania jednego meczu w tygodniu nabyła Telewizja Polska. Poinformowano wówczas, że spółka zamierza do końca sezonu 2018/2019 wyłonić podmioty, które przez kolejne dwa lata będą posiadać prawa do: transmisji rozgrywek za granicą, pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i internecie, transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach oraz aplikacjach bukmacherskich, a także transmisji rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy.
Bartosz Orzechowski, menedżer ds. komunikacji Ekstraklasy, poinformował „Presserwis”, że negocjacje dotyczące sprzedaży pozostałych praw mediowych są w toku. – Na drugą połowę czerwca zaplanowana jest rada nadzorcza Ekstraklasy, podczas której będziemy chcieli uzgodnić wypracowane porozumienia. Rozstrzygnięcia zapadną przed rozpoczęciem sezonu 2019/2020, który startuje 19 lipca – twierdzi Orzechowski.
Jak wyjaśnił, znacznie dłużej trzeba będzie poczekać na rozstrzygnięcie procesu sprzedaży praw na rozgrywki e-sportowe. Rozmowy mają potrwać do końca roku, ponieważ najpierw spółka musi uzyskać licencję od EA Sports (wydawcy gier z serii FIFA) na prowadzenie drugiego sezonu Ekstraklasa Games.