Zmiany w ramówce Telewizji Republika

Jacek Sobala poprowadzi „Mówi się”

Jacek Sobala

Od 20 maja zmieni się popołudniowo-wieczorna ramówka Telewizji Republika. Do emisji wraca program „Suma dnia”, nowościami są natomiast cykle publicystyczne „Zapraszam na…” (będą go prowadzić m.in. Dorota Kania, Tomasz Sakiewicz, Adrian Stankowski i Maciej Kożuszek) oraz „Mówi się” z Jackiem Sobalą jako gospodarzem.

Cykl „Zapraszam na…” będzie emitowany od poniedziałku do czwartku o godz. 19:00, zaraz po głównym wydaniu programu informacyjnego „Dzisiaj”. W nowym programie wspólnie z gośćmi omawiane będą bieżące wydarzenia polityczne i społeczne. W różne dni będą go prowadzić m.in. Dorota Kania, Tomasz Sakiewicz, Adrian Stankowski i Maciej Kożuszek.

Nowy program w ramówce pojawi się w miejsce „Świata wieczorem”, obecnie pokazywanego o godz. 19:10.

Z kolei prowadzony przez Jacka Sobalę program „Mówi się” będzie emitowany od poniedziałku do czwartku o godz. 20:25. Sobala od marca 2017 roku do sierpnia ub.r. był prezesem Polskiego Radia (po tym jak został odwołany z tej funkcji przez Radę Mediów Narodowych pozwał nadawcę). Natomiast jako publicysta przed pracą w Polskim Radiu był związany przez parę lat z „Gazetą Polską”, w kwietniu br. wznowił tę współpracę.

Na antenę Telewizji Republika wraca też emitowany już przez parę lat wieczorny program informacyjny „Suma dnia”. Będzie można go oglądać o godz. 22:50 (obecnie o tej porze jest pokazywana powtórka „Dzisiaj”).

Jednocześnie zmienią się pory emisji kilku innych programów. „W punkt” został przesunięty z godz. 20:00 na 21:00 (cykl można oglądać od poniedziałku do piątku”. Także o godz. 21:00 będą pokazywane „TweetUp Republika” (w poniedziałki), „Koniec systemu” (we wtorki), „Pilnujmy Polski” (w środy) i „Oddaję Państwu” (w piątki). Natomiast „Fakty smoleńskie” będzie można oglądać w piątki o godz.19:05, a „Rozmowa ściśle jawna” – w soboty wieczorem (obecnie jest we wtorki o godz. 20:30).

Wiosną br. w ramówce TV Republika pojawiły się nowe programy cotygodniowe: cykl z pytaniami od dzieci i „Magazyn filmowy” Piotra Goćka.

Według danych Nielsen Audience Measurement w marcu br. Telewizja Republika miała 0,03 proc. udziału w rynku, o 16,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast serwis internetowy stacji zanotował 736,8 tys. realnych użytkowników i 6,57 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).