Na nowym stanowisku Żaneta Gotowalska będzie organizować akcje promocyjne i społeczne (m.in. charytatywne) wspierające prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” oraz współtworzyć i koordynować jej komunikację w internecie. Będzie też współodpowiedzialna za strategię internetową „GW”.
Gotowalska w dziale strategii internetowej tego dziennika pracuje od sierpnia 2017 roku. Poprzednio pełniła funkcję wydawcy.
Wcześniej przez sześć lat pracowała w grupie Ringier Axel Springer Polska. Zaczęła jako młodszy redaktor działu Wiadomości Onetu, potem była redaktorem, a we wrześniu 2015 roku przeszła do serwisu Noizz.pl – najpierw była tam szefową sekcji newsowej, a potem wydawcą.
Według danych ZKDP w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 91 957 egz., o 4,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Natomiast portal Wyborcza.pl zanotował w styczniu 8,35 mln użytkowników i 79,97 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Z jego płatnej oferty dostępu do treści na koniec ub.r. korzystało 170,5 tys. internautów, o 37 tys. więcej niż rok wcześniej.