Jankowski będzie odpowiadał, m.in. za strategiczne partnerstwa, projekty rozwojowe oraz innowacje w ofercie reklamowej premium, monetyzację danych, a także wzmacnianie pozycji „Gazety Wyborczej” jako lidera cyfrowej prasy w Polsce.
Nowy szef innowacji poprzednio kierował interdyscyplinarnym zespołem badawczym psychologów i specjalistów z dziedziny data science, big data oraz AI, który wypracował technologię analizy oraz przetwarzania śladów cyfrowych. Zrealizował kampanie digitalowe m.in. dla EY, czy SWPS. W ramach działań dla klientów współpracował, m.in. z World Economic Forum, Chatham House, Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju. Był także właścicielem firmy marketingowej, która prowadziła działania w obszarze relacji inwestorskich, PR korporacyjnego czy komunikacji online.
Zbigniew Jankowski jest autorem i koordynatorem wielu krajowych i międzynarodowych kampanii, m.in. w Warszawie, Londynie, Brukseli, Izraelu i Japonii. Ma doświadczenie we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań z obszaru digital marketingu. Za międzynarodową kampanię marketingową zespół pod jego kierunkiem otrzymał nagrodę Golden SABRE Award 2016 w regionie EMEA oraz trzy Złote Spinacze 2015. Wyróżniony nagrodą Magellana, był także nominowany do Golden Drum.