Sonar Europe – projekt internetowy o UE „Gazety Wyborczej” i europejskich dzienników

Vadim Makarenko

Redakcja „Gazety Wyborczej” (Agora) wspólnie z redakcjami zagranicznych tytułów „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, uruchamia projekt medialny Sonar Europe o Unii Europejskiej. Materiały będą tłumaczone na cztery języki.

Serwis Sonar.wyborcza.pl jest częścią projektu Agory pt. „Prześwietlamy polityków”, którego zamysłem jest podawanie w przystępny sposób informacji o polityce i politykach, z wykorzystaniem grafik. Projekt wystartował w czerwcu 2017 roku i powstał w ramach grantu Digital News Initiative (DNI). Prowadzi Vadim Makarenko.

Teraz „Gazeta Wyborcza” – wspólnie z „Le Soir” (Belgia), „Le Figaro” (Francja) i „El País” (Hiszpania) – uruchomiły projekt Sonar Europe. W ramach zaplanowanych na dwa lat działań zespoły tych gazet opracowywać będą materiały dziennikarskie, przedstawiające różne kwestie dotyczące wszystkich 28 krajów Unii Europejskiej.

Wśród materiałów znajdą się m.in. multimedialne opracowania o tematyce paneuropejskiej, a także krótsze artykuły i infografiki, koncentrujące się na danym kraju lub regionie. Wszystkie publikacje będą bazować na danych m.in. z obszaru zdrowia, gospodarki, społeczeństwa, polityki oraz edukacji.

Działania w ramach projektu Sonar Europe potrwają do końca lutego 2021 r. Projekt jest współfinansowany przez Dyrekcję Generalną ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii (DG CONNECT) Komisji Europejskiej.

Materiały dziennikarskie stworzone w ramach projektu będą dostępne za pośrednictwem stron internetowych partnerów w czterech językach. W Polsce treści Sonar Europe pojawią się w serwisie BiQdata.Wyborcza.pl w sekcji Sonar_Europe.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.