Charytatywny Blok Reklamowy wyemitowany zostanie na antenach pięciu na co dzień konkurujących ze sobą grup radiowych zrzeszonych w projekcie „I love radio”, w tym samym czasie, tj. w paśmie porannym, pomiędzy godz. 8.00 a 8.30 (czyli w ścisłym prime-time radiowym). Akcja obejmie łącznie 170 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych.
Całkowity dochód z bloku reklamowego przeznaczony zostanie na rzecz Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie, które pomaga przywracać dzieciom słuch m.in. po przeszczepach implantów słuchowych.
Oprócz charytatywnych reklam w czwartek w różnych stacjach przez cały dzień nadawane będą specjalne konkursy i programy związane z radiem, zapraszani będą nietypowi goście. Oprócz atrakcji dla słuchaczy w tym roku zorganizowany też zostanie, po raz drugi, cykl eventów RadioWIEC w warszawskich domach mediowych.
Emisja Charytatywnego Bloku Reklamowego związana jest z akcją „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego. Kampania jest częścią długofalowego projektu obejmującego działania promocyjne, edukacyjne i badawcze, skierowane przede wszystkim do marketerów – zarówno reklamodawców bezpośrednich jak i klientów domów mediowych. Z kolei przekazy adresowane do słuchaczy podkreślają inne zalety radia m.in. jego ważną rolę w społeczeństwie.
Dzień Radia jest obchodzony w Polsce 11 kwietnia, ponieważ tego dnia w 1923 roku zarząd Stowarzyszenia Radiotechników Polskich uchwalił swoją pierwszą opinię w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. Stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie zaczęła nadawanie 1 lutego 1925 roku.
Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od grudnia 2018 roku do lutego 2019 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.