Wydawca zapowiada, że magazyn ma poruszać tematy trudne i wstydliwe, pomijane przez inne tytuły. „Opieka nad Seniorem” ma koncentrować się na roli i emocjach opiekunów oraz wspieraniu ich w trudnych momentach. Porady poparte będą wskazówkami ekspertów (m.in. geriatry, rehabilitanta, dietetyka geriatrycznego i psychologa z grupy wsparcia dla opiekunów).
W magazynie znajdą się adresy i telefony, pod którymi opiekun uzyska pomoc i wsparcie. Zamieszczone będą też szczegółowe instrukcje dotyczące pielęgnacji, rehabilitacji i organizowania komfortowej przestrzeni dla seniora.
Magazyn ma 52 strony, cena egz. to 3,99 zł. Nakład liczy 150 tys. egz.
Grupą docelową miesięcznika są kobiety w wieku 50+ ze średnich i małych miejscowości, które regularnie bądź czasowo sprawują opiekę nad starszymi krewnymi. Tytuł będzie promowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i tytułach prasowych Wydawnictwa Bauer. Za kreację spotu TV odpowiada Digit-Art, a za zakup mediów Wavemaker.