Prof. Jan Zielonka stałym felietonistą „Rzeczpospolitej”

Jan Zielonka

Do grona stałych felietonistów „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) dołączył politolog prof. Jan Zielonka. Jego felietony będą publikowane co drugą środę.

Felietony prof. Jana Zielonki będą pojawiać się w środy na trzeciej stronie „Rzeczpospolitej” – w marcu co tydzień, a docelowo raz na dwa tygodnie. Publicysta będzie pisał o Unii Europejskiej, jak i polskiej polityce oraz miejscu Polski w Europie.

Prof. Zielonka na co dzień wykłada na Uniwersytecie w Oksfordzie, jest profesorem Studiów Europejskich na St. Anthony’s College. Zajmuje się badaniami porównawczymi systemów politycznych, przez lata prowadził studia nad Związkiem Radzieckim i Europą Wschodnią. Interesuje się przede wszystkim problemami integracji europejskiej, jest częstym komentatorem w polskich i zagranicznych mediach. W „Rzeczpospolitej”.

– Cieszymy się, że pozyskaliśmy tak znakomitego autora, cieszącego się poważaniem zarówno w Polsce, jak i Wielkiej Brytanii. Dogłębnie analizuje i bada zagadnienia, związane z Unią Europejską i niejako z zewnątrz obserwuje sytuację polityczno-społeczną w Polsce – podkreśla Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. – W „Rzeczpospolitej” staramy się prezentować różne punkty widzenia, dotyczące polityki, gospodarki, kwestii społecznych, edukacji, czy kultury. Nazwisko prof. Zielonki z pewnością przyciągnie do „Rzeczpospolitej” nowych Czytelników, bo to gwarancja prezentacji nowego spojrzenia na wiele spraw – dodaje Chrabota.

Oto nasz nowy felietonista, prof. Jan Zielonka. W każdą środę w Rzeczpospolitej. pic.twitter.com/pxqjhgsKWj

— Rzeczpospolita (@rzeczpospolita) 14 marca 2019

Innymi stałymi felietonistami „Rzeczpospolitej” są Jerzy Surdykowski, prof. Marek A. Cichocki, Mariusz Cieślik, dr hab. Paweł Kowal i Jan Maciejewski.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 45 055 egz., 7,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal Rp.pl w styczniu br. zanotował 4,53 mln realnych użytkowników i 17,82 mln odsłon, wobec 3,26 mln użytkowników i 13,34 mln odsłon rok wcześniej (według badania Gemius/PBI).