Gazeta.pl pomogła symbolicznie zamknąć „Twój Weekend”

Spółka Pride and Glory Interactive (grupa VMLY&R) kupiła w licytacji na Allegro prawa do tytułu „Twój Weekend”. Zrobiła to tylko po to, aby to pismo symbolicznie zamknąć. Współwydawcą jego ostatniego numeru jest Agora.

Redaktorkami prowadzącymi ostatniego numeru „Twojego Weekendu” (ukazał się dziś) są Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl, a treści do magazynu przygotował zespół serwisu. Pismo wydrukowano w nakładzie 20 tys. egz. Będzie w sprzedaży przez trzy miesiące w kioskach, salonach Empiku, a wersja elektroniczna na Twojweekend.pl. Kosztuje 9,99 zł.

„Twój Weekend” to pismo erotyczne, które było na rynku od 1992 roku. W grudniu ubiegłego roku poprzedni wydawca – Fire Wall – wystawił tytuł na sprzedaż na Allegro wraz z domeną internetową i kontami w serwisach społecznościowych. Obecny jego właściciel nie podaje, ile zapłacił za tytuł.

We wstępniaku redakcja informuje, że „Twój Weekend” kupiła, aby „symbolicznie go zamknąć”. Ostatni jego numer jest zaprzeczeniem tego, czym „Twój Weekend” był przez 27 lat. W magazynie, zamiast seksistowskich treści, są wywiady i artykuły, których autorami są m.in. psycholog Maria Rotkiel, Rafał i Tymek Bryndalowie czy Rafał Madajczak – twórca ASZdziennika. W sesji okładkowej wzięły udział aktorki Ewa Kasprzyk i Orina Krajewska oraz Joanna Jędrzejczyk, zawodniczka boksu i mieszanych sztuk walki.

Łukasz Majewski, head of PR & communications agencji VMLY&R zapewnia, że nowy właściciel nie ma w planach reaktywacji pisma. – Tym wydaniem chcieliśmy uruchomić dyskusję o problemie seksizmu w Polsce i potrzebie edukacji w zakresie równości – informuje Majewski.

– Zespół Gazeta.pl chętnie i często wspiera oraz inicjuje działania odpowiedzialne społecznie. Z okazji Dnia Kobiet Gazeta.pl wraz z partnerami chce tym symbolicznym ostatnim numerem „Twojego Weekendu” podkreślić koniec epoki, w której kobiety były traktowane wyłącznie jako obiekty seksualne – mówi Aleksandra Kubrak, specjalistka ds. komunikacji Agory.

Wydaniu pisma towarzyszy kampania reklamowa m.in. w kinie, radiu, prasie i mediach społecznościowych. Za media, współpracę z influencerami i wsparcie kreatywne projektu odpowiada Wavemeker. Produkcję wizualną kontentu realizuje Papaya Films. Projekt wsparły też: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas.