Jak informuje Agora, wydawca „GW” i jej serwisu Wyborcza.pl, w całym 2018 r. użytkownicy podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20 proc. przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.
Na koniec 2017 roku „GW” miała 133 tys. cyfrowych prenumeratorów.
– Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć „Gazecie Wyborczej”, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości – demokracja, wolność słowa, tolerancja – nie są obojętne. Uważam, że sukces „Gazety Wyborczej” to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli – komentuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Średnia sprzedaż ogółem „GW” w 2018 roku wynosiła 94 527 egz.
Mamy 170 tys. prenumerat cyfrowych! To sukces „Wyborczej” i jej Czytelników https://t.co/cATDL1tz5b
— Gazeta Wyborcza.pl (@gazeta_wyborcza) 28 lutego 2019
W 2018 r. zespół Wyborcza.pl stawiał na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami – kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87 proc. wszystkich aktywnych dostępów.
W 2019 r. lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej „Gazeta Wyborcza” zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych, znanych z platform takich, jak Netflix czy Spotify, oferując je w atrakcyjnych cenach.
Od 28 lutego br. „Gazeta Wyborcza” w specjalnej kampanii promocyjnej informuje o wyniku w zakresie prenumerat cyfrowych odnotowanym w 2018 r. Działania reklamowe z hasłem „Możemy na siebie liczyć”, wyrażające podziękowania dla czytelników, realizowane są w: telewizji (TVN24 i kanały tematyczne) prasie („Newsweek”, „Polityka” i autopromocja), internecie (Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram oraz na profilach „Gazety Wyborczej” w mediach społecznościowych), kinach sieci Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej w Warszawie. Kampanię, która potrwa do 14 marca, przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.