PAP ogłosi nową strategię w związku z połączeniem z PW „Rzeczpospolita”

Wojciech Surmacz

Polska Agencja Prasowa pracuje nad nową strategią, ma ona dotyczyć wszystkich obszarów działalności spółki. Związana będzie m.in. z faktem połączenia z Przedsiębiorstwem Wydawniczym „Rzeczpospolita”, które formalnie agencja przejęła pod koniec stycznia br. Plany spółki mają zostać przedstawione na początku marca br. – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Pod koniec grudnia ub.r. podjęto uchwałę w sprawie połączenia obu spółek – Polskiej Agencji Prasowej oraz Przedsiębiorstwa Wydawniczego „Rzeczpospolita” praz przyjęto zmiany w statucie PAP. Jak wynikało z naszych informacji, wszyscy pracownicy PWR mieli znaleźć zatrudnienie w agencji.

Pisaliśmy także o planach zarządu, dotyczących przedstawienia nowej strategii spółki, co jest bezpośrednio związane z faktem przejęcia nowego podmiotu. Jak wynika z naszych informacji, plan działalności na kolejne miesiące zostanie zaprezentowany na początku marca br.

– Prace nad strategią trwają. Zostanie ona zaprezentowana po przedyskutowaniu z właścicielem i akceptacji przez organy spółki – przekazał nam Łukasz Świerżewski, członek zarządu PAP.

PAP sprzeda tytuły z portfolio „Detektywa”

Z naszych informacji wynikało także, że PAP nie chce skupiać się na działalności wydawniczej i chce sprzedać tytuły z portfolio PWR – do niego należał miesięcznik „Detektyw”, kwartalniki „Detektyw Wydanie Specjalne” i „Detektyw Extra” oraz strona internetowa – magazyndetektyw.pl. Plany agencji zakładały, że po sfinalizowaniu transakcji zarząd ma zamiar sprzedać wszystkie pozycje wydawnicze. Wiadomo, że nic w tym zakresie się nie zmieniło. Spytaliśmy, czy agencja otrzymała już oferty kupna wskazanych tytułów.

– Rzeczywiście pojawiło się pewne zainteresowanie magazynem „Detektyw”. W związku z zakończeniem procesu przejęcia PWR rozpoczęliśmy teraz formalny proces przygotowania ewentualnej sprzedaży tego tytułu – zapowiada członek zarządu PAP.

Nowe logo agencji

Nowa strategia obejmie także zmianę logotypu podmiotu, który obchodził w zeszłym roku 100-lecie swojej działalności (PAP powstała z Polskiej Agencji Telegraficznej, która została utworzona w 1918 roku).

Podawaliśmy już, że autorką projektu nowego logo będzie Dominika Szczechowicz, która odpowiadała również za projekt anglojęzycznego portalu The First News, który PAP uruchomiła na początku maja ub.r. Wcześniej Szczechowicz realizowała m.in. projekt dla portalu informacyjnego The Japan Times.

Łukasz Świerżewski nie chciał na razie zdradzać, kiedy zostanie zaprezentowany nowy logotyp spółki. – Nowe logo agencji jest wstępnie przygotowane. Decyzja o jego ewentualnym wykorzystaniu jest elementem prac nad strategią. Nie chcę więc jeszcze przesądzać, w którym momencie i czy zostanie ono zaprezentowane – podkreśla.

PAP kupiło Przedsiębiorstwo Wydawnicze „Rzeczpospolita”

Połączenie obu podmiotów polegało na przeniesieniu całego majątku spółki do Polskiej Agencji Prasowej. Transakcja nastąpiła na zasadzie podwyższenia kapitału spółki przejmującej (to jest PAP – przyp.red.) o 22 mln zł, czyli do 52,7 mln zł – poprzez emisję 2,2 mln nieuprzywilejowanych akcji o wartości 10 zł każda. Kapitał zakładowy PAP wynosił ponad 30,69 mln zł, a w PWR – 24 mln zł. Połączenie nie wymagało zgody prezesa UOKiK.

Prezesem Polskiej Agencji Prasowej jest Wojciech Surmacz, a członkiem zarządu Łukasz Świerżewski, który zastąpił w październiku ub.r. Tomasza Przybka.