Podpisane porozumienie zakłada realizację w Polskim Radiu dwóch sesji szkoleniowych rocznie. Poza dziennikarzami Polskiego Radia w szkoleniach będą mogli brać udział przedstawiciele mediów publicznych z państw Grupy Wyszehradzkiej, z krajów bałtyckich oraz z części państw Partnerstwa Wschodniego.
Celem współpracy ma być zorganizowanie w Warszawie szkoleniowego huba, który swoim zasięgiem obejmie cały region Europy Środkowo-Wschodniej.
– Ułatwi to zdobywanie wiedzy i umiejętności dziennikarzom, a mediom publicznym pozwoli na dalszy rozwój – stwierdził Noel Curran z Europejskiej Unii Nadawców. – Ze względu na swoje położenie, Warszawa jest doskonałym miejscem na utworzenie takiego centrum – dodał Curran.
– Cieszymy się, że dzięki temu przedsięwzięciu nasi dziennikarze będą mogli zdobywać nowe umiejętności. Z przyjemnością też będziemy gościć kolegów z innych państw europejskich – skomentował Andrzej Rogoyski, prezes zarządu Polskiego Radia.
Członek zarządu rozgłośni Mariusz Staniszewski poinformował również, że w pierwszej kolejności odbędą się szkolenia z dziennikarstwa mobilnego i wykorzystania mediów społecznościowych w pracy reporterskiej.
– Nowoczesne organizacje medialne muszą mierzyć się z koniecznością kreowania różnych form kontentu i wykorzystywania różnych sposobów jego dystrybucji, a kontent online staje się w dzisiejszych czasach absolutnym priorytetem – tłumaczy.
Jednym z wykładowców w powstającym centrum szkoleniowym będzie Mark Egan, dziennikarz, producent i trener z dwunastoletnim doświadczeniem w BBC. Jako szkoleniowiec pracuje dla EBU, BBC, Guardiana czy agend ONZ takich jak UNHCR.
Europejska Unia Nadawców (EBU) to organizacja działająca na rzecz mediów publicznych, dbając o ich interesy na lokalnych i międzynarodowych rynkach. W jej skład wchodzi 117 organizacji medialnych z 56 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a dodatkowo 33 organizacje zrzeszone z Afryki, Azji, Oceanii i obu Ameryk.
Z danych Radio Track wynika, że w IV kwartale ub.r. udział Jedynki w rynku radiowym wyniósł 5,9 proc. (po spadku o 1 p.proc.), Trójki – 5,6 proc. (po spadku o 0,5 p.proc.), a Polskie Radio 24 zanotowało udział na poziomie 0,6 proc.
W 2017 roku Polskie Radio zanotowało 297,92 mln złotych przychodów oraz zysk netto przekraczający 2,79 mln.