Telewizja TVN głównym partnerem medialnym
Transmisje z 27. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będzie transmitowany na trzech antenach tego nadawcy – TVN, TTV oraz TVN24.
Oficjalny start akcji rozpocznie się o godz. 8.00 w programie „Dzień dobry TVN” emitowanym na głównej antenie. TVN przez cały dzień będzie miał wejścia ze specjalnego studia o godz. 12.30, 13.55, 16.20, 18.45 i 22:35. O godz. 19.45 stacja pokaże „Światełko do nieba”.
W TTV wejścia będą o godz. 10.05, 13.00, 16.05, 18.05 i 20.30 (oraz w ramach programu „Express” – o 09.45, 15.45, 17.45 oraz 20.15). Również i ta stacja o 19.45 pokaże „Światełko do nieba”. Z kolei TVN24 będzie przez cały dzień informować jak przebiega zbiórka. Bezpłatna relacja pojawi się także w serwisie player.pl.
Transmisje mają być przeprowadzane z jedenastu miast Polski: Gdańska, Torunia, Białegostoku, Łodzi, Poznania, Zielonej Góry, Dusznik Zdroju, Sosnowca, Krakowa, Wrocławia oraz Rzeszowa.
Specjalni wysłannicy oraz reporterzy TVN będą na bieżąco informować o przebiegu akcji koordynowanej przez lokalne sztaby.
Centrum finału WOŚP tradycyjnie będzie mieścić się na Placu Defilad przed Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, gdzie powstanie orkiestrowe miasteczko ze sceną oraz studiem telewizyjnym. W finałowym koncercie zagrają m.in.: m.in. Margaret, Krzysztof Zalewski, Tabu, Dr Misio, Lao Che, BOKKA, Snowman i Nocny Kochanek. O godz. 13.55 rozpocznie się również się 13. edycja biegu WOŚP „Policz się z cukrzycą”. Jak co roku 5000 uczestników przebiegnie 5 km ulicami Warszawy, a za datki zebrane przy rejestracji zostaną zakupione pompy insulinowe dla kobiet ciężarnych z cukrzycą.
Jerzy Owsiak: Polsat wspomoże informacyjnie finał WOŚP
Stacje Telewizji Polsat będą przekazywać informacje o najbliższym finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. – Nie mamy focha na nikogo. Jeżeli stacja, która razem z nami to wymyśliła, będzie miała ochotę, żeby tu przyjechać i przekazać newsowo, co się dzieje, zapraszamy bardzo gorąco i bardzo serdecznie – stwierdził Jerzy Owsiak, szef Fundacji WOŚP.
– Cieszymy się bardzo, że w tym roku także Polsat zgłosił się do nas, aby newsowo bardzo wspomóc akcję. Nam jest to niezwykle potrzebne – poinformował Jerzy Owsiak w piątek na konferencji zapowiadającej niedzielny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Szef akcji podkreślił, że jej finał to przede wszystkim projekt medialny, dlatego tak istotne jest wsparcie mediów, polegające chociażby na przekazywaniu informacji o niej. – Nie mamy focha na nikogo. Jeżeli stacja, która razem z nami to wymyśliła, będzie miała ochotę, żeby tu przyjechać i przekazać newsowo, co się dzieje, zapraszamy bardzo gorąco i bardzo serdecznie – zapewnił Owsiak.
Od startu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w 1993 roku jej współorganizatorem i głównym partnerem medialnym była Telewizja Polska. W jej siedzibie zazwyczaj organizowano główne studio WOŚP w czasie finału.
Współpracę zakończono w 2016 roku, odtąd głównym partnerem medialnym akcji jest Grupa TVN. Jej dyrektor programowy Edward Miszczak zapowiedział, że firma będzie udostępniać za darmo wszystkim zainteresowanym nadawcom sygnał z transmisją tegorocznego finału.
– Apeluję do wszystkich mediów elektronicznych: jeśli potrzebujecie sygnału – jest, wystarczy jedno słowo, niezależnie gdzie pracujemy i nadajemy, to w tej sprawie jest ponad podziałami – stwierdził Miszczak. – Bardzo się cieszę, że Polsat zdecydował się w tym roku wesprzeć nas informacyjnie. To jest taki dowód, że media komercyjne pracują razem – ocenił.
Zapraszając TVP do relacjonowania nadchodzącego finału WOŚP, Jerzy Owsiak nawiązał do tego, jak mało obecne w stacjach publicznego nadawcy były poprzednie dwa finały.
– Bo trudno jest później w ciągu 15 sekund powiedzieć, co się tutaj działo. To się nie dzieje tylko w Polsce, to się dzieje na całym świecie – powiedział. – Pomijając ten temat, nie mówiąc o nim, skazujemy się na nieprofesjonalizm. Nie musimy tego lubić, ale nie można ominąć, że taka sytuacja ma miejsce – dodał.
Wsparcie WOŚP przez inne media
Oficjalnym partnerem internetowym 27. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest portal Onet.pl. W niedzielę w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, zostaną otwarte sztaby Onetu dla WOŚP, w których przez cały dzień będzie kwestować ponad 50 wolontariuszy z Onetu i Ringier Axel Springer Polska.
Serwis na stronie głównej, 13 stycznia, oprócz newsów i relacji z wydarzeń, będzie na bieżąco podawać kwotę wpłat. Tego dnia zmieni się też logo aplikacji mobilnej Onet, a aplikacja Jakdojade wskaże drogę do najważniejszych wydarzeń WOŚP w największych miastach Polski.
Onet uruchomił również stronę Wosp.Onet.pl, na której trwa zbiórka pieniędzy oraz aukcje serwisu.
Z kolei Allegro po raz 19. uruchomiło serwis Aukcje.Wosp.org.pl, na którym trwają licytacje przekazanych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy przedmiotów. W tym roku aukcje wspierają m.in. Agnieszka Więdłocha, Filip Chajzer, Joanna Kulig, Adam Bielecki, Magdalena Różczka, Artur Kurasiński, Ryszard Kalisz czy Tomasz Rożek.
27. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wspiera „Gazeta Wyborcza” – tym razem jako oficjalny partner. W związku z tym na łamach dziennika pojawia się cykl artykułów poświęconych działaniom fundacji, akcja dla czytelników, a redakcja przygotowała kilka aukcji internetowych.
Kina sieci Multikino również angażują się w 27. finał WOŚP, m.in. poprzez zaproszenie wolontariuszy zbierających datki. Firma ponownie objęła również patronatem bieg „Policz się z cukrzycą”.
W charytatywnej akcji bierze udział również Eurozet. M in. w środę 9 stycznia br. Jerzy Owsiak poprowadzi w Antyradiu specjalne wydanie swojego programu „Zaraz będzie ciemno”, które w całości poświęcone było 27. Finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Radio ZET i Antyradio będą w niedzielę przez cały dzień relacjonować najważniejsze wydarzenia związane z przebiegiem zbiórki.
Inne firmy i marki
Oprócz mediów, w charytatywną akcję Jerzego Owsiaka angażuje się również wiele innych znanych marek i firm. W tym roku wśród nich znalazły się m.in.: Mastercard, Play, mBank, czy Flixbus.
WOŚP gra od 1993 roku. Dotychczas zebrano 951 mln zł
Po raz pierwszy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała 3 stycznia 1993 roku. Zebrane pieniądze w tegorocznej akcji zostaną przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych.
W dniu 26. finału fundacja Jerzego Owsiaka zebrała 81,42 mln zł, a pełna kwota zbiórki wyniosła 126,37 mln zł – najwięcej spośród dotychczasowych edycji charytatywnej akcji. Do tej pory Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 951 mln zł.