O zmianach, jakie czekają dziennik Utko mówił w wywiadzie, który ukazał się w poniedziałkowej „GW”. Przyznał, że obecna szata graficzna dziennika wymaga „bardziej rewolucyjnych zmian”. „Wasz design mówi, że czytelnik ma do czynienia z gazetą przeciętną, popularną i nieco archaiczną. Nie dostaje informacji o tym, że trzyma w rękach najlepsze treści w Polsce. A tak jest” – stwierdził grafik.
Utko pracował nad szatami graficznymi dla kilkudziesięciu dzienników na całym świecie, w tym m.in. dla amsterdamskiego „Het Parool” czy belgijskiego „De Morgen”. Projektowane przez niego media pięciokrotnie zdobyły tytuł World’s Best-Designed Newspaper i trzykrotnie zdobywały nagrodę European Newspaper of the Year (ostatnio w listopadzie).
Pytany o to, dlaczego zgodził się na projektowanie „GW” podkreślił, że „pomaganie wolnym mediom w 30. rocznicę pierwszych wyborów ma symboliczne znaczenie”.
Ostatnia zmiana szaty graficznej „GW” była przeprowadzana w 2006 roku. Makietę projektował wówczas hiszpański zespół Cases i Associats.