W lokalach Papa Diego mają być serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, m.in. burrito, tacos i burrito bowli.
– W katowickim Papa Diego goście spróbują przysmaków kuchni meksykańskiej: tacos z wyjątkowymi salsami, między innymi mango-tamaryndową lub chipotle, nachos z wieprzowiną carnitas oraz burrito z kurczakiem w korzennym sosie mole. Wszystkie smaki będą dostępne również w formie modnych burrito bowli. Wyjątkową propozycją przygotowaną specjalnie z myślą o mieszkańcach Śląska są warianty meksykańskich dań z lokalnym krupniokiem. Popisowy deser Papa Diego to tradycyjne chrupiące churros podane z waniliowym sosem czekoladowym – informuje Agora.
Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął natomiast Rafał Sanetas, który ma doświadczenie jako manager i szef kuchni m.in. z Hard Rock Cafe.
Za wystrój lokali odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio.
Plan stworzenia sieci restauracji
Papa Diego w Libero Katowice to pierwszy lokal tej sieci. Kolejne powstaną m.in. w Gdańsku (Forum Gdańsk), Poznaniu (Posnania), Warszawie (Centrum Praski Koneser, Galeria Młociny) i Łodzi (Manufaktura). W planach jest również drugi lokal w Katowicach – w Galerii Katowickiej.
Agora zapowiadała, że w ciągu czterech lat chce uruchomić 45 lokali gastronomicznych. W wynajmie powierzchni spółka korzysta z doradztwa agencji Colliers International, która współpracuje także z siecią Helios.
Agora uruchamia Papa Diego z dwoma wspólnikami
Siecią Papa Diego będzie zarządzała spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.
W minionym półroczu grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów sprzedażowych netto o 8,1 proc. do 536,3 mln zł oraz 9,9 mln zł zysku netto (wobec 5,4 mln zł straty rok wcześniej). Natomiast w samym drugim kwartale br. przychody firmy ze sprzedaży zmalały o 8,6 proc. do 258,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miał wartość 0,7 mln zł.
Największymi akcjonariuszami Agory pod względem udziału w kapitale są OFE PZU Złota Jesień (16,36 proc.), Agora-Holding (11,33 proc.), MDIF Media Holdings (11,24 proc.) oraz Nationale-Nederlanden OFE (9,76 proc.).