W reklamach platformy Bitcoin Formula bez zgody wykorzystano logo „Rzeczpospolitej” i wizerunek Grzegorza Hajdarowicza, głównego akcjonariusza wydawcy tego dziennika. – Przeciwdziałając takim nieuczciwym praktykom złożyłem do właściwych organów zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa i zniesławienia i obecnie toczy się w tej sprawie postępowanie – poinformował Hajdarowicz.
Sprawę reklam platformy Bitcoin Formula Grzegorz Hajdarowicz opisał w oświadczeniu zamieszczonym w środę w „Rzeczpospolitej”. – W ostatnim czasie padłem ofiarą nielegalnych działań reklamowych związanych z kryptowalutą Bitcoin. Na licznych, nieautoryzowanych stronach internetowych wykorzystano mój wizerunek oraz przypisano mi całkowicie nieprawdziwą wypowiedź jakobym: „zrezygnował ze standardowego obracania kapitałem na giełdzie na rzecz inwestowania w kryptowalutę Bitcoin” – stwierdził.
– Pragnę Państwa zapewnić, że przypisywanie mi publicznego zachęcania do inwestowania w zautomatyzowaną platformę tradingową o nazwie „Bitcoin Formula” jest całkowicie bezprawne, nie mam z takimi działaniami nic wspólnego. Co więcej, nigdy nie promowałem i nie będę promował działań, które mogłyby prowadzić do oszustwa na szkodę osób nieposiadających dostatecznej wiedzy na temat metod funkcjonowania rynków finansowych i odpowiedniego doświadczenia biznesowego – podkreślił biznesmen.
– Fotografia, na której znajduje się mój wizerunek towarzyszący nieprawdziwej wypowiedzi, zawiera także logotyp – kojarzonego z moją osobą – dziennika „Rzeczpospolita”. Stanowczo oświadczam, że znak towarowy „Rzeczpospolitej” również został wykorzystany bezprawnie i zapewniam, że nigdy nie będzie mojej zgody na to, by tytuł mógł być kojarzony z nierzetelną lub oszukańczą reklamą – dodał.
Grzegorz Hajdarowicz poinformował, że złożył w tej sprawie do odpowiednich organów zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia oszustwa i zniesławienia. – Obecnie toczy się w tej sprawie postępowanie – zaznaczył.
Należąca do Grzegorza Hajdarowicza firma KCI jest większościowym akcjonariuszem Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Rok temu Gremi Media zadebiutowała na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. W drugim kwartale br. firma zanotowała wzrost wpływów o 8 proc. do 27,28 mln zł oraz 3,96 mln zł zysku netto (wobec 876 tys. zł zysku rok wcześniej).