Telewizja Polska chce wiedzieć jak wygląda na tle konkurencji

Telewizja Polska zaczęła przetarg na sondaż o pozycjonowaniu jej kanałów na tle konkurencji. Wybrany instytut badawczy będzie pracować dla TVP do końca stycznia 2019 roku. Badanie ma zostać zrealizowane do połowy grudnia br.

Zlecony przez TVP sondaż ma udzielić nadawcy informacji m.in. na temat identyfikacji potrzeb odbiorców telewizji, ich ważności, na temat potrzeb zaspokajanych przez poszczególne stacje TVP. Ma również stanowić rekomendacje dotyczące pozycjonowania anten TVP.

Sondaż ma być zrealizowany metodą jakościowo-ilościową. Ma obejmować takie kanały, jak TVP1 i TVP2 – na tle dwóch podstawowych konkurentów Polsatu i TVN, TVP Info (na tle TVN24 i Polsat News), TVP Kultura (na tle Ale kino+, Kino Polska, Metro, Stopklatka), TVP Historia (na tle Fokus TV, Discovery Historia, History, Polsat Viasat History), TVP Seriale (na tle TVP HD, TV4, TVN7, TV Puls, Puls2, TTV, TV6, Stopklatka, Metro, Super Polsat, AXN, 13 Ulica, FOX, Comedy Central), TVP HD ( na tle TVP Seriale, TV4, TVN7, TV Puls, Puls2, TTV, TV6, Stopklatka, Metro, Super Polsat, AXN, 13 Ulica, FOX, Comedy Central), TVP Rozrywka ( na tle TVN7, TV4, TTV, Puls, Puls2, ATM Rozrywka, Polo TV, Super Polsat, Stopklatka, Metro, TV6), TVP Sport (na tle Eurosport, Polsat Sport, Canal+Sport), TVP ABC ( na tle Puls2, MiniMini+, Polsat JimJam, Nickelodeon, Cartoon Network) oraz VOD.pl ( na tle player, Ipla, cda).

Przetarg trwa do 31 października br.

132 mln zł zysku w tym roku

W pierwszej połowie br. TVP osiągnęła 132,2 mln zł zysku netto. W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Wpływy z abonamentu stanowiły 38,2 proc. łącznych przychodów TVP, najwięcej od 15 lat.

Od stycznia 2016 roku prezesem TVP jest Jacek Kurski.