Dziennikarz śledczy Wojciech Sumliński poinformował, że promocja jego najnowszej książki „Niebezpieczne związki Donalda Tuska” miała zostać zablokowana przez Zarząd Transportu Miejskiego. Według ZTM dystrybucja plakatów w tramwajach i autobusach była niemożliwa, ponieważ „przedstawiają przedmiotowe traktowanie człowieka i uwłaczające jego godności oraz narusza przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje”.
Wojciech Sumliński, autor cyklu książek o „niebezpiecznych związkach” przedstawicieli władzy z wywiadem, służbami specjalnymi i mafijnym światem wydaje kolejną książkę.
Premiera „Niebezpiecznych związków Donalda Tuska” miała miejsce w środę, 17 października br. Jednak promocja książki według autora miała zostać utrudniona za sprawą Zarządu Transportu Miejskiego, który w ostatniej chwili wycofał się z dystrybucji plakatów i bilbordów na przystankach autobusowych i w pojazdach komunikacji miejskiej.
Sumliński w opublikowanym przez siebie video na swoim kanale na YouTubie informuje, że „podjęli próbę promocji książki w sposób dotąd przez wydawnictwo niepraktykowany, m.in. poprzez reklamy na przystankach autobusowych, w metrze, na bilbordach”.
– Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie od dawna wiedział, że takie działania będą podejmowane. W dniu premiery otrzymaliśmy w kwestii książki „Niebezpieczne związki Donalda Tuska” odmowę publikowania wizerunku tej książki. W dniu rozpoczęcia promocji ZTM odmawia nam w oparciu o takie argumenty: „książka zawiera treści i wizualizacje, przedstawiające przedmiotowe traktowanie człowieka i uwłaczające jego godności oraz narusza przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje” – przytacza Sumliński.
– Skąd ZTM wiedział, jakie treści zawiera książka, skoro nie weszła do dystrybucji, nikt z czytelników jej nie widział, ale ZTM już wie, jakie zawiera treści? – pyta autor publikacji. ZTM:
„Nie analizujemy zawartości książek”
Tomasz Kunert, kierownik działu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w odpowiedzi nadesłanej Wirtualnemedia.pl stwierdził, że nie potwierdza informacji przekazanej przez Wojciecha Sumlińskiego.
– Nie analizujemy zawartości książek, które mają być reklamowane w komunikacji miejskiej a treść reklam, które mają być emitowane. W tym konkretnym przypadku nasza odpowiedź dla Tramwajów Warszawskich (które o tę emisję pytały) brzmiała: „Jeśli chodzi o przedstawioną kreację to nie wyrażamy zgody na jej emisję w pojazdach komunikacji miejskiej. Jest ona zgodna z katalogiem reklam niepożądanych: zawiera treści i wizualizacje, przedstawiające przedmiotowe traktowanie człowieka i uwłaczające jego godności oraz narusza przyjęte zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje” – odpowiedział w imieniu ZTM.
Wojciech Sumliński pracował m.in. w „Życiu”, „Gazecie Polskiej” i „Wprost”. Autor licznych reportaży i programów w TVP m.in. „Oblicza prawdy” o działalności SB i magazynu śledczego „30 minut”. Były zastępca redaktora naczelnego, a następnie redaktor naczelny Tygodnika Podlaskiego oraz zastępca redaktora naczelnego ”Głosu Katolickiego”.