Prace nad nowym studiem „Wiadomości” na finiszu

Trwają testy technologii

Od połowy lipca trwa remont studia „Wiadomości” TVP1 oraz TVP Info. Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej poinformował, że prace powoli dobiegają końca i wkrótce należy spodziewać się programów informacyjnych Telewizji Polskiej w nowej odsłonie. Zapowiada, że widzowie będą zaskoczeni.

Od początku lipca br. „Wiadomości” nadawane są ze studia zajmowanego przez „Panoramę” – trwa bowiem remont studia z którego do tej pory było nadawane wieczorne wydanie serwisu informacyjnego TVP1. Równolegle publiczny nadawca rozpoczął również budowę nowego studia TVP Info.

Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej regularnie informuje o postępach w pracach na swoim profilu na Twitterze.

– Już niedługo „Wiadomości” TVP w zupełnie nowej odsłonie! Prace są już na finiszu. Prowadzimy intensywne testy nowego studia. Dla widzów będziemy mieli wiele niespodzianek – zapowiada Olechowski.

Już niedługo @WiadomosciTVP w zupełnie nowej odsłonie! Prace są już na finiszu. Prowadzimy intensywne testy nowego studia. Dla widzów będziemy mieli wiele niespodzianek! pic.twitter.com/Zhu68jtdEl

— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) 12 października 2018

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przyznał, że studio jest już praktycznie gotowe, w tej chwili trwają testy technologiczne, techniczne oraz nowej oprawy graficznej.

– Jesteśmy na finiszu prac, ale jeszcze nie zdradzamy daty uruchomienia emisji – powiedział nam Jarosław Olechowski.

Zapowiada również, że „szykują bardzo duże niespodzianki dla widzów, a im bliżej startu, tym więcej będą ujawniać”. – Będzie dużo nowości, warto poczekać i zobaczyć na antenie, już niedługo – stwierdza.

We wcześniejszych rozmowach z nami szef TAI zapowiadał, że „to będzie najwyższa półka i najlepsza technologia, jaka jest obecnie dostępna na rynku”. Według niego żadna stacja informacyjna w Polsce i żaden program „nie ma jeszcze takiego studia i takiej oprawy graficznej”, jaką będą mieć „Wiadomości”.

Z naszych dotychczasowych informacji wynikało, że nowa oprawa i studio „Wiadomości” i TVP Info mają ruszyć jesienią tego roku. Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej w jednej z rozmów przyznał, że telewizja „nastawia się na jesień”.

– Dobrze byłoby obsłużyć wybory samorządowe przez przynajmniej jedno studio w nowej scenografii – „Wiadomości” lub TVP Info. To byłby zatem raczej październik. Priorytetem jest jakość a nie tempo – komentował jakiś czas temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski.

Pierwsza tura wyborów samorządowych przewidziana jest na 21 października br. Niewykluczone więc, że wtedy widzowie po raz pierwszy zobaczą jedną z nowych scenografii.

Zmiana oprawy „Wiadomości”

Nową oprawę głównego wydania wieczornego serwisu informacyjnego TVP 1 przygotowuje firma Platige Image. Odpowiada także za jej wdrożenie i serwisowanie. Współpracę zaplanowano na 21 miesięcy. W komunikacie giełdowym Platige Image podało, że wartość umowy przekracza 8 proc. wpływów sprzedażowych firmy w ub.r. (wyniosły one 69,86 mln zł, jednocześnie firma zanotowała 6,76 mln zł straty netto). Co daje wartość umowy na poziomie minimum 5,6 mln zł.

Ostatnia zmiana oprawy „Wiadomości” TVP1 miała miejsce w styczniu 2015 roku i została przygotowana samodzielnie przez TVP. W czołówce serwisu widać przelot przez trzy polskie miasta: Kraków, Gdańsk i Warszawę. Po zmianie władz TVP, w styczniu 2016 roku, czołówka została zmodyfikowana – Pałac Kultury i Nauki zastąpiono Zamkiem Królewskim w Warszawie.

Wybrane materiały „Wiadomości” w języku angielskim

Od 10 października br. wybrane materiały „Wiadomości” i umieszczane na stronie wiadomości.tvp.pl są tłumaczone na język angielski, dotyczą zwykle polityki zagranicznej. Lektor mówi w języku angielskim, natomiast wypowiedzi bohaterów materiałów są tłumaczone z polskiego na angielski.

Natomiast pod koniec marca br. ruszył anglojęzyczny serwis informacyjny Polandinenglish.info przygotowany i redagowany w Telewizji Polskiej. Szefem projektu jest Robert Bogdański.

We wrześniu 2018 roku oglądalność „Wiadomości” na głównej antenie zmalała o 6,61 proc. (140 tys. widzów) i wyniosła 1,99 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,65 proc. (rok wcześniej było to 16,04 proc.). Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,43 mln osób, po spadku o 6,30 proc.