Testy nowej strony głównej Gazeta.pl prowadzone były od jesieni ubiegłego roku i poddawane ocenie użytkowników portalu w trzech turach. Zmiany objęły także wersję mobilną strony, której wygląd jest spójny z wersją desktopową – strony przeglądane na różnych urządzeniach mają taką samą typografię, kolorystykę i ikony.
Jak tłumaczy Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający portalu, celem zmian było dopasowanie strony do zachowań, zainteresowań i potrzeb internautów. Oprócz tego duży nacisk został położony na zwiększenie szybkości ładowania strony oraz uporządkowanie treści i formatów reklamowych.
Na nowej stronie głównej uproszczono strukturę poszczególnych obszarów i wprowadzono wyraźniejszy podział na sekcje tematyczne (nagłówki oznaczone odpowiednimi kolorami). Ich kolejność pozostała bez zmian. Witryna jest podzielona na obszary tematyczne: Wiadomości, Sport, Biznes i technologie, Styl życia i Rozrywka. Poszczególne sekcje podzielone są na dwie części: zdjęciową, w której informacje zamieszczane są w formie kafelków, oraz z listą odnośników.
Według zapewnień wprowadzone zmiany poprawiły szybkość ładowania strony – w zależności od urządzenia do 56 proc. szybciej niż poprzednia wersja.
W nowej siatce reklamowej Gazeta.pl znalazło się 17 przestrzeni na materiały promocyjne. Zwiększono także możliwości prezentacji partnerskich materiałów reklamowych oraz treści content-to-commerce.
Projekt nowej strony głównej Gazeta.pl został opracowany przez zespół design Gazeta.pl kierowany przez Renatę Machałę.