Akcja rozpocznie się 11 września w Białymstoku. Następnie Tok FM zawita do: Radomia, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Krakowa, Katowic, Gdańska, Torunia, Lublina i – na koniec – do Warszawy (18 października). Rozgłośnia odwiedzać będzie miasta we wtorki i czwartki. W każdym z nich zorganizowana zostanie debata z kandydatami na prezydenta, która transmitowana będzie na antenie Tok FM i na stronie Tokfm.pl. Poprowadzą je dziennikarze stacji: Agata Kowalska, Michał Janczura, Małgorzata Waszkiewicz, Jakub Medek i Mikołaj Lizut. Debaty poprzedzą relacje reporterskie z odwiedzanego miasta, emitowane w sześciu odcinkach. Dodatkowo, po zakończeniu debaty, stacja będzie po 20 nadawać program „Hyde Park”, w którym Paweł Sulik wraz ze słuchaczami skomentuje debaty i odniesie się do poruszanych w nich zagadnień.
W czasie akcji „Usłysz swoje miasto” we wtorki i czwartki nie będzie audycji „Salon radia Tok FM”, a programy „Kultura osobista” i „Codzienny magazyn motoryzacyjny” w te dni mają być dostępne w formie podcastów.
Radio Tok FM po raz pierwszy akcję „Usłysz swoje miasto” zorganizowało przed wyborami samorządowymi w 2014 roku. W 2015 roku przed wyborami prezydenckimi stacja przeprowadziła akcję „Usłysz swojego prezydenta”, a przed wyborami parlamentarnymi – „Usłysz swojego posła”. Z kolei w 2017 roku odbyła się akcja „Usłysz swoją szkołę” obejmująca cykl debat poświęconych skutkom reformy edukacji.