Najnowsze wydanie „Newsweek Polska” oprócz czerwonej ramki ma także pomniejszone logo. Na okładce jest premier Mateusz Morawiecki stylizowany na prezydenta Donalda Trumpa.
Wydawca tłumaczy, że zmiany są „jednorazowym zabiegiem artystycznym”.
– Okładka najnowszego „Newsweeka” jest wymownym i kontekstowym nawiązaniem do trzech charakterystycznych okładek magazynu „Time”. W bieżącym wydaniu także piszemy o Donaldzie Trumpie oraz o analogiach do sytuacji politycznej w Polsce – mówi Anna Kaczmarska, dyrektor wydawnicza segmentu treści premium w Grupie Onet-RAS Polska.
Wydawca nawiązuje do wydań „Time” z Donaldem Trumpem na okładce z lutego 2017 roku, kwietnia 2018 roku oraz do najnowszego, które ukaże się 3 września. W mediach społecznościowych zarzucono tygodnikowi plagiat.
– W działaniu „Newsweeka” widzę świadome nawiązanie do amerykańskiej okładki. A że od wieków, jeśli chodzi o grafikę użytkową, stosuje się pewien rodzaj świadomego cytatu, to nie widzę tu kontrowersji – komentuje Marek Trojanowski, grafik i autor makiet prasowych.