Telewizja Polska uruchomi serwis z informacjami z regionów

Szefem Grzegorz Kuczyński

Maciej Stanecki

Telewizja Polska uruchomi portal internetowy Regiony.tvp.pl z informacjami ze swoich ośrodków regionalnych. Serwis ma pomóc w uporządkowaniu newsów z wszystkich regionalnych anten TVP.

Jak wynika z naszych informacji, szefem redakcji Regiony.tvp.pl ma być Grzegorz Kuczyński, dziennikarz i ekspert w zakresie spraw wschodnich, autor książek „Jak zabijają Rosjanie. Ofiary rosyjskich służb od Trockiego do Litwinienki” oraz „Tron we krwi. Sekrety polityki Kremla”.

O uruchomieniu portalu z treściami z szesnastu ośrodków regionalnych TVP pisaliśmy już pod koniec kwietnia br. Już wtedy pojawiały się doniesienia, że Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP, zarządzany przez Kubę Sufina, uruchomi nowy portal, w którym zostaną zebrane wszystkie treści z szesnastu ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej.

– Rozproszone i dość chaotyczne treści z szesnastu oddziałów Telewizji Polskiej zgromadzimy w jednym miejscu. Wiemy, że to jest przyszłość. Dzisiaj kontent lokalny i wiadomości powstające na miejscu tam, gdzie coś się dzieje, są bardziej cenione – mówił wtedy Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.

„Idea wydarzeń z lokalnego punktu widzenia”

– To realizacja przyświecającej nam w całym online idei, aby nawiązywać jak najbliższą relację z widzami. Aby być jak najbliżej wydarzeń i tematów ważnych z lokalnego punktu widzenia. Liczymy, że dzięki niemu lepiej dotrzemy z najciekawszym dorobkiem naszych regionalnych dziennikarzy do ogólnokrajowego audytorium – uzasadnił Maciej Stanecki w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

– Będziemy dzień po dniu i godzina po godzinie relacjonowali przebieg kampanii i same wybory samorządowe – zapowiedział Stanecki.

Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP jest wydawcą wszystkich portali internetowych Grupy TVP. Strukturą zarządza Kuba Sufin, który nadzoruje prace nad uruchomieniem portalu o regionach.

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. strony i aplikacje internetowe Telewizji Polskiej zanotowały 6,84 mln realnych użytkowników, 73,26 mln odsłon oraz 38 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania dziennie przez internautę.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Firma osiągnęła 500 tys. zł zysku netto, natomiast na br. planuje stratę w wysokości ponad 100 mln zł.

Na koniec ub.r. w firmie było zatrudnionych na etacie 2 657 osób, o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Członkowie zarządu firmy zarabiali 25,6 tys. zł miesięcznie, a doradcy zarządu, dyrektorzy i wicedyrektorzy – po ok. 20 tys. zł.