Na początku września br. Polskie Radio uruchomi w oddzielnej domenie portal informacyjny Polskieradio24.pl, który połączy publicystykę z anteny PR24 oraz newsów z redakcji online – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Chcemy mieć bardzo mocny, newsowo-publicystyczny zespół. Wciąż prowadzimy rekrutację – wyjaśnia nam Piotr Chęciński, redaktor naczelny Polskieradio24.pl.
O tym, że Polskie Radio pracuje nad nowym portalem internetowym portal Wirtualnemedia.pl pisał w lipcu br. Ma on łączyć w sobie treści m.in. newsowe, publicystyczne oraz kulturalne. W ramach wspólnego newsroomu będą je tworzyć dziennikarze z dotychczasowej redakcji internetowej PR24 oraz redaktorzy z innych zespołów online.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, portal Polskieradio24.pl ma wystartować z początkiem września br. Redaktorem naczelnym jest Piotr Chęciński, dyrektor portalu Polskieradio.pl. – Jesteśmy w pełnej gotowości aby wystartować na początku września – tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Chęciński.
Nowy portal informacyjny będzie działał w osobnej domenie – Polskieradio24.pl. Obecnie serwis radia PR24 funkcjonuje jako jedna z sekcji głównego portalu Polskieradio.pl.
Kafelkowy układ strony głównej
Strona główna Polskieradio24.pl ma układ kafelkowy, a newsy uszeregowane są w rzędzie po trzy lub cztery. Witryna jest w pełni responsywna. Dominuje na niej kolor czerwony, co oczywiście nawiązuje do logotypu rozgłośni Polskie Radio 24.
– Wzorowaliśmy się na podobnych portalach informacyjnych anglosaskich nadawców publicznych. Jednym z naszych wzorów było BBC. Jest to najbardziej przejrzysty i responsywny układ strony dla odbiorcy – wyjaśnia Piotr Chęciński.
Chęciński tłumaczy, że taki układ artykułów pozwala m.in. na łatwiejszą gradację ważności tekstów. Treści na stronie głównej złożone są z obrazków, czyli kontentu fotograficznego, graficznego albo wideo, z połączeniem krótkiego tytułu lub headline’u tekstowego. Cała strona z artykułem otwiera się dopiero po kliknięciu w kafelek.
– Jesteśmy przyzwyczajeni do kultury kafelków i guzików w systemach operacyjnych. Dzięki takiemu układowi użytkownik po wejściu na stronę główną dostaje ogół informacji w zamkniętej formie. Nie musi się przekopywać przez inne treści aby wydobyć interesującą informację, bo wszystko ma podane od samej góry – dodaje redaktor naczelny Polskieradio24.pl.
Polskieradio.pl jako główny portal korporacyjny
Od września Polskieradio.pl będzie głównie portalem korporacyjnym, poświęconym wszystkim antenom (poza PR24), sklepowi, wydarzeniom i komunikatom korporacyjnym czy koncertom. Nadal na stronie głównej będą pojawiały się newsy, bo użytkownicy są do nich przyzwyczajeni, ale od momentu uruchomienia Polskieradio24.pl portal korporacyjny będzie odsyłać do nowego portalu informacyjnego. W przyszłości Polskie Radio ma zdecydować, czy newsy znikną całkowicie z Polskieradio.pl.
– Łączymy portal newsowy Polskieradio24.pl z anteną newsową PR24. Wykorzystujemy wszystko co najlepsze produkuje ta antena i wszystko to co jest najlepsze w zespole newsowym portalu Polskieradio.pl, w publicystyce, sporcie, gospodarce, kulturze, serwisach specjalnych – i podajemy to w jednym formacie żeby użytkownicy mieli łatwy podział – tłumaczy Chęciński.
Pod domeną Polskieradio.pl pozostają serwisy specjalne Polskiego Radia, np. Radio Literatura czy Niepodległa. Ale redakcja online pracuje nad kolejnymi sekcjami specjalnymi – te, które będą poświęcone wydarzeniom generującym publicystykę antenową PR24 (np. wydarzeniom historycznym) zostaną uruchomione w domenie Polskieradio24.pl.
Polskie Radio rozbudowuje redakcję newsową, w przyszłości vlogerzy
W związku z uruchomieniem portalu informacyjnego Polskie Radio zwiększyło zatrudnienie w redakcji newsowej. Na dalszy rozwój projektu dyrektor Piotr Chęciński planuje zwiększenie redakcji o kolejne 15-20 proc. – Chcemy mieć bardzo mocny, newsowo-publicystyczny zespół. Wciąż prowadzimy rekrutację, wiele osób jest obecnie u nas na testach – wyjaśnia.
Chęcińskiemu zależy na pozyskaniu redaktorów z doświadczeniem w pracy w online’ie. – Jest na rynku wielu doświadczonych redaktorów, którzy przez wiele lat pracowali w komercyjnych portalach mimo, że nie mają rozpoznawalnych nazwisk. Doceniam ich pracę – tłumaczy.
Do redakcji newsowej Polskieradio24.pl dołączyło już kilku dziennikarzy pracujących wcześniej w Wirtualnej Polsce, m.in. Marek Grabski, który objął stanowisko zastępcy kierownika redakcji. To on jest w zespole, który odpowiada za start nowego portalu.
Po trzymiesięcznym okresie rozruchu Polskieradio24.pl planowane jest przyciągnięcie do portalu bardziej znanych twórców, być może wprowadzony zostanie kontent wideo taki jak vlogi i autorskie formaty wideo. – Chodzi o ludzi, którzy wyznaczają trendy w internecie, mam tu na myśli także vlogerów. Bardzo szanuję ich potencjał. Chciałbym to oprzeć na dwóch lub trzech mocnych nazwiskach – zaznacza szef projektu.
Redaktor naczelny Polskieradio24.pl nie wyklucza, że w przyszłości na portalu pojawią się również felietony. Ale na razie publicystyka dostarczana przez antenę PR24 jest wystarczająca.
Gotowy portal rusza na początku września, ale w ciągu najbliższych miesięcy będzie się dalej zmienia, dopasowując na bieżąco do oczekiwać odbiorców.