W 2017 roku PAP straciła dwóch dużych klientów, pozyskała 17 nowych

W 2017 roku Polska Agencja Prasowa rozwiązała umowy na swój główny serwis informacyjny z Agorą i Wirtualną Polską, jednocześnie pozyskała 17 nowych klientów – wynika ze sprawozdania z działalności PAP złożonego w KRS. W dokumencie nie wyszczególniono pozyskanych klientów.

Na koniec 2017 roku największymi klientami PAP pod względem należności były: Telewizja Polska (482 tys. zł), Telewizja Polsat (444 tys. zł) i TVN SA (383 tys. zł).

Średnia miesięczna pensja brutto dziennikarzy PAP w 2017 roku wyniosła niewiele ponad 6 tys. zł (rok wcześniej było to ponad 5,6 tys. zł).

W 2017 roku w agencji zatrudnionych było 411 osób (w tym 277 dziennikarzy), rok wcześniej 371 osób (w tym 249 dziennikarzy). Wskaźnik zwolnień (odejścia bez emerytur, rent, zgonów) wśród dziennikarzy wyniósł 15,5 proc.

Jak już informowaliśmy, w 2017 roku Polska Agencja Prasowa miała 3,2 mln zł straty netto (rok wcześniej zanotowała zysk 166,7 tys. zł). Przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 47,2 mln zł. To o 5,5 proc. mniej, niż rok wcześniej. Spadek przychodów spółka tłumaczy obniżeniem sprzedaży swoich serwisów. Przychody agencji ze sprzedaży serwisów w 2017 roku wyniosły 24,9 mln zł i były niższe o prawie 1,3 mln zł niż w 2016 roku.

W październiku 2017 roku prezes PAP Artur Dmochowski złożył rezygnację, po tym jak został zawieszony. Dmochowski nie otrzymał absolutorium za 2017 rok. Od stycznia 2018 roku prezesem PAP jest Wojciech Surmacz, a wiceprezesem Tomasz Przybek.