Januszewska poprzednio była prezenterką pogody w Telewizji Republika. Wirtualna Polska nieoficjalnie ustaliła, że odsunięcie dziennikarki z zespołu „Wiadomości” spowodowane jest jej aktywnością w mediach społecznościowych, gdzie Januszewska publikuje zdjęcia ze swojego życia prywatnego, bardzo często o luźnym charakterze.
Czekamy na komentarz TVP w tej sprawie.
W marcu br. Joanna Racewicz została w marcu br. zawieszona w prowadzeniu „Pytania na śniadanie” w TVP 2, a biuro prasowe TVP wydało oświadczenie, w którym tę decyzję uzasadniało wykorzystaniem przez dziennikarkę marki Pytanie na śniadanie do promocji produktów „bez wiedzy i zgody kierownictwa programu”. Racewicz wkrótce potem odeszła z TVP.
W maju br. Magdalena Ogórek, współprowadząca m.in. „W tyle wizji” w TVP Info, została pouczona przez Telewizję Polską o konieczności stosowania zasad etyki dziennikarskiej po tym, gdy Hanna Lis ujawniła, że Ogórek promuje marki na Instagramie.
Wówczas też, Jarosław Olechowski, p.o. dyrektor TAI, rozesłał do pracowników i współpracowników TVP e-mail, w którym przypomniał o stosowaniu zasad etyki dziennikarskiej, a przede wszystkim unikaniu sytuacji, które mogłyby budzić podejrzenie o zaangażowanie dziennikarzy w promowanie konkretnych firm i produktów z nieuprawnionym wykorzystaniem programów oraz marki TVP. Podkreślił, że dotyczy to również aktywności dziennikarzy w internecie.