Wydawnictwo Bauer zawiesza „Well”, Dorota Wellman rezygnuje

6 czerwca 2018 roku ukaże się ostatni numer miesięcznika „Well”, współpracę z pismem kończy Dorota Wellman – ustalił „Presserwis”.

Pierwszy numer miesięcznika „Well” ukazał się 6 lutego br. Twarzą pisma i redaktor kreatywną została Dorota Wellman. Magazyn kierowano do „świadomych swoich potrzeb, dojrzałych kobiet, mieszkanek dużych miast, z dochodami powyżej średniej krajowej, wykształconych”. „Well” kosztuje 7,99 zł, ma 148 stron, redaktor naczelną jest Magdalena Jaros-Szmidt.

Pierwszy numer, według szacunków Bauera, sprzedał się w 75 tys. egz. Dokładne dane o sprzedaży dotychczasowych numerów pisma Związek Kontroli Dystrybucji Prasy powinien podać wkrótce wraz z danymi miesięczników za marzec, ale 24 kwietnia br. Bauer wycofał „Well” z rejestru tytułów kontrolowanych.

– To ruch, który może oznaczać jedynie, że wydawca zrezygnuje z wydawania miesięcznika „Well”. Dotychczas Bauer był bardzo transparentny w kwestii sprzedaży swoich tytułów. Skoro podjął taką decyzję, najpewniej widział spadki sprzedaży – komentuje Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy. Dodaje, że dane ZKDP są niezbędne dla Wydawnictwa Bauer w kontekście prowadzonych badań czytelniczych. – Te dane są dla nich punktem wyjścia, a to jest kolejną przesłanką, by twierdzić, że „Well” zniknie z rynku – ocenia.

Dorota Wellman, zapytana przez „Presserwis”, czy „Well” zniknie z rynku, odpowiada tylko: – O tę kwestię proszę pytać wydawcę.

W odpowiedzi na nasze pytania dyrektor public relations Wydawnictwa Bauer Maciej Brzozowski potwierdził, że magazyn zostaje zawieszony, a Dorota Wellman zdecydowała się zakończyć współpracę z wydawcą „z powodu rosnącej liczby zawodowych zobowiązań”.

Ostatnie wydanie „Well” przy współpracy z Wellman zostanie wprowadzone na rynek 6 czerwca i pozostanie w sprzedaży do końca lipca. Jednocześnie Monika Krokiewicz, członek zarządu i wydawca pism kobiecych w Bauerze, informuje: – Wydawnictwo Bauer, mając na uwadze potencjał, jaki widzi w tym tytule, nie wyklucza włączenia „Well” w strategię rozwoju magazynów profilowanych i tematycznych powiązanych z miesięcznikiem „Twój Styl” (chodzi o „Twój Styl Man”, „Twój Styl Pyszne” – przyp. red.).