
Z przedstawionego przez biuro reklamy Telewizji Polskiej cennika na mundial wynika, że o 19.25 nadawany będzie już blok reklamowy przed studiem mundialowym poświęconym meczowi rozpoczynającemu się o 20. TVP 1 wieczorne spotkania ma transmitować praktycznie każdego dnia meczowego mundialu.
To oznacza, że „Wiadomości” w te dni będą musiały się zaczynać wcześniej, co spowoduje, że ich emisja nałożony się na nadawane o 19 w TVN „Fakty”.
Zdaniem Katarzyny Baczyńskiej, TV director w domu mediowym Codemedia, na tym ruchu „Wiadomości” nie stracą. – Jeśli „Wiadomości” będą tuż przed studiem, siłą rzeczy widownia powinna być wyższa. Zyskają widza, który na co dzień nie ogląda tego serwisu. Ten widz przepłynie z innych stacji. „Fakty” mogą czuć się zagrożone – uważa Baczyńska. Tłumaczy, że programy w prime time, które gromadzą masową widownię, przyciągają widzów nie tylko na ten program, ale na całe pasmo.