Radio Zet sprzedane

Lagardère sprzedaje aktywa radiowe

Grupa Lagardère sprzedaje swoje aktywa radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Nabywcą jest Czech Media Invest.

To pierwsza z serii sprzedaży aktywów Lagardère Active planowanych w strategii ogłoszonej przez Arnaud Lagardère 8 marca br. Wartość transakcji wyniosła 73 mln euro. Sprzedawane spółki przyniosły łącznie 56 mln euro skonsolidowanych przychodów w 2017 r.

Przejęcie ma wzmocnić strategię rozwoju Czech Media Invest w segmencie medialnym, dodając do portfolio marki radiowe w Europie Centralnej. Sfinalizowanie transakcji wymaga jeszcze zgody krajowych urzędów regulacyjnych.

W Polsce Lagardère Active jest 100 proc. właścicielem Eurozet sp. z o.o., w skład której wchodzą m.in.: Radio ZET, Antyradio, Meloradio, Chillizet, radiozet.pl, antyradio.pl, radiostacja.pl i planeta.fm.

Czech Media Invest, której współwłaścicielem jest Daniel Křetínský, to czeska spółka medialna. Jest właścicielem czterech dzienników, licznych magazynów prasowych i serwisów internetowych. Posiada również dwie drukarnie i jest liderem dystrybucji książek i prasy (ok. 18 tys. punktów sprzedaży).