Passent, Blumsztajn i Arnold w najnowszym filmie Muzeum Polin

Daniel Passent

Spot „Złe słowa” jest elementem kampanii społecznej „Inna historia ten sam hejt”. Seweryn Blumsztajn, Daniel Passent oraz Agnieszka Arnold czytają w nim oryginalne wypowiedzi i komentarze antysemickie z internetu.

„Inna historia ten sam hejt” – to hasło kampanii społecznej, która promuje wystawę „Obcy w domu. Wokół Marca’ 68” Muzeum Polin i Stowarzyszenia Żydowskiego Instytutu Historycznego w Polsce. W ramach kampanii społecznej agencja Saatchi & Saatchi IS przygotowała dwa spoty.

W spocie „Złe słowa” występują Polacy, Żydzi, uczestnicy wydarzeń marcowych. Można w nim zobaczyć: prof. Łukasza Turskiego, Agnieszkę Arnold, Seweryna Blumsztajna, Józefa Lebenbauma, Krzysztofa Topolskiego, Daniela Passenta. Zostali oni poproszeni o odczytanie bez przygotowania oryginalnych wypowiedzi i komentarzy antysemickich dostępnych w internecie.

Drugi spot „Kronika hejtu” stylizowany jest na sondaż uliczny z 1968 roku. Także w nim aktorzy odczytują w nim prawdziwe komentarze pochodzące z polskich stron internetowych.

Częścią kampanii przygotowanej przez agencję Saatchi & Saatchi IS jest także strona www.marzec68.pl oraz kampania social mediowa. Poza tym elementem kampanii są trzy interaktywne instalacje, które będzie można zobaczyć na wystawie „Obcy w domu. Wokół Marca’68”.