Za 38 tys. zł została zlicytowana nauka jazdy konnej z Piotrem Krasko, partyturę Krzysztofa Pendereckiego sprzedano za 20 tys. zł, a broszkę byłej premier Beaty Szydło za 10 tys. zł.
Mateusz Hładki, prezes Fundacji Charytatywny Bal Dziennikarzy, tak skomentował wynik aukcji: „Ogromnie nas to cieszy i wierzymy, że cała zebrana kwota podzielona równo między pięć organizacji, pozwoli pomóc rodzinom i dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej”.
Dochód z balu przeznaczono na Fundację TVN „Nie jesteś sam”, Fundację Polsat, Fundację Przyjaciółka (Edipresse Polska), Fundację Radia Zet i na program wsparcia systemu żywienia dzieci Żółty Talerz (Kulczyk Foundation). 400 tys. zł jest rekordową kwotą. Na poprzednim balu w 2016 roku (Charytatywny Bal Dziennikarzy został zorganizowany po rocznej przerwie) zebrano 380 tys. zł
Katarzyna Kolenda-Zaleska, dziennikarka „Faktów” TVN i przewodnicząca rady fundacji podkreśliła ze sceny, że nie ma wolnego państwa i demokracji bez wolnych mediów: „Rząd nie będzie nam dyktował, w jaki sposób mamy pisać, o czym mamy pisać, kiedy mamy publikować materiały i jak długo mają trwać”.
Wspominano Janinę Paradowską, dziennikarkę „Polityki”, która zmarła w czerwcu 2016 roku.
Relację na żywo z balu, który odbył się 3 lutego br. w Ufficio Primo w Warszawie, można było zobaczyć w serwisie Plejada.pl (Grupa Onet RAS-Polska) i na profilach społecznościowych Grupy Onet na Facebooku. Imprezę poprowadzili Agata Młynarska, Marcin Cejrowski, Krzysztof Ibisz i Agnieszka Woźniak-Starak.
Produkcją balu zajęła się agencja Rubicon Media, za oprawę audiowizualną, materiały wideo i transmisję odpowiada PsychoMedia, a za działania media relations agencja MagnifiCo Marketing & PR Consultants. Gwiazdą wieczoru był zespół Blue Cafe.