Marquard Media Polska zmienia strukturę i przeprowadza restrukturyzację

Zwolnienia w wydawnictwie

Zsuzsanna Ohidi

Grupa Marquard Media Polska ogłosiła wdrożenie od 1 listopada br. nowego programu rozwoju wydawnictwa, które będzie się opierać na ofertach cyfrowych, marketingu kreatywnym i kompleksowych rozwiązaniach biznesowych. Wydawca zmienia strukturę organizacyjną i przeprowadza restrukturyzację, co – według nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl – wiąże się ze zwolnieniami w firmie.

– Rok 2018 będzie rokiem poszukiwania nowych źródeł przychodu, zwiększania efektywności i poszerzania portfela w innowacyjny sposób oraz mądrego inwestowania w już istniejące i nowe obszary rozwoju. Ponadto, utworzyliśmy specjalny fundusz przeznaczony na szkolenia pracownicze i rozwój personelu. Wierzymy w moc zmian. Nasze fantastyczne nowe biura, bardziej zintegrowana struktura organizacyjna oraz budująca się w nas nowa energia wzmocnią naszą zwinność, reaktywność oraz zdolność do rozwoju i wdrażania innowacji – tłumaczy zmiany w spółce Zsuzsanna Óhidi, prezes Marquard Media Polska.

Z dniem 1 listopada Marquard Media Polska wdroży nową strategię wydawniczą dla produktów drukowanych skoncentrowanych wokół trzech grup tematycznych, nadzorowanych przez dyrektorów ds. treści: Mężczyźni i rozrywka („Esquire”, „Playboy” i „CKM”) pod kierownictwem Macieja Gajewskiego, Kobiety i rozrywka („Cosmopolitan”, „Shape” i „Joy”) pod kierownictwem Hanny Wolskiej oraz Luksus i moda damska („Harper’s Bazar” i „Hot Moda”), którym pokieruje Joanna Góra.

Wydawnictwo informuje, że dyrektorzy ds. treści będą dysponować poszerzonym zakresem kompetencji redaktora naczelnego, a ich zadaniem będzie czuwanie nad spójnością marki i publikowanych treści oraz działania marketingowe B2C.

Restrukturyzacja portfela internetowego

Dodatkowo spółka powołuje Sylwię Rybicką na stanowisko dyrektora ds. treści internetowych, a jej bezpośrednią przełożoną będzie teraz Edyta Sidwa (dyrektor ds. digital). W nowej strukturze redakcje serwisów internetowych zostały podzielone na cztery działy tematyczne: „Moda, uroda i fitness”, „Kobiety i rodzina”, „Gwiazdy i plotki” oraz „Mężczyźni”. Każda z sekcji będzie zarządzana przez oddelegowanego do tego celu kierownika działu internetowego, który będzie odpowiedzialny za strategię wydawniczą, monetyzację treści, opracowanie i doskonalenie produktu oraz spersonalizowaną reklamę w internecie.

– Portfel internetowy spółki Marquard Media Polska jest rozbudowany i różnorodny. Dzięki zmianom ponownie skoncentrujemy się na naszych najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych markach internetowych i będziemy w dalszym ciągu je rozwijać. Dział i organizacja jego pracy już od dawna wymagały restrukturyzacji. Teraz możemy w pełni wykorzystać nasz potencjał i osiągnąć sukces, ponieważ nowe rozwiązania uczynią nasze działania w sieci bardziej zwinnymi, bardziej oddziałującymi na rynek oraz bardziej innowacyjnymi – tłumaczy Edyta Sidwa.

W ramach nowego programu wzmocniony zostanie również dział sprzedaży. Przejmie on obowiązki związane z marketingiem B2B, co ma pozwolić skoncentrować się „na kompleksowych rozwiązaniach sprzedażowych w zakresie obrotu międzyobiektowego dla reklamodawców”.

– W ciągu ostatnich 6 miesięcy koncentrowaliśmy się na budowaniu i umacnianiu naszego zespołu reklamowego, aby mieć pewność, że w 2018 roku przedstawimy naszym partnerom reklamowym kreatywne, ciekawe i skuteczne rozwiązania komunikacyjne poprzez zwiększenie efektywności naszego okazałego portfela. Naszym celem jest nie tylko poznanie planów naszych partnerów i dostarczenie wymiernych rezultatów, ale również ich wsparcie we wspólnym budowaniu silniejszego i bardziej wyraźnego zaangażowania klientów – wyjaśnia Justyna Duszyńska, dyrektor ds. sprzedaży.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiana struktury organizacyjnej oraz restrukturyzacja w Grupie wiążą się ze zwolnieniami, m.in. w zespołach redakcyjnych. Na razie nie udało nam się ustalić szczegółów.

Nowa prezes, nowa struktura firmy

Zsuzsanna Óhidi jest prezesem MMP od lipca br. – decyzją centrali zastąpiła na tym stanowisku Iwonę Kossmann. To efekt konsolidacji przywództwa w regionie, Óhidi była dyrektor zarządzającą węgierskiego oddziału spółki. Grupa Marquard Media International AG powołała także Bijana Khezri na przewodniczącego komitetu wykonawczego, którego członkami pozostają Edyta Sidwa i Justyna Duszyńska.

Zsuzsanna Óhidi pracuje w Marquard Media na Węgrzech od 14 lat, gdzie zaczynała jako dyrektor sprzedaży, a następnie została dyrektorem reklamy. Przejęła kierowanie firmą w 2013 roku.

Marquard Media Polska jest spółką szwajcarskiego koncernu Marquard Media International. W portfolio internetowym ma m.in. portale: Kozaczek.pl, CKM.pl, Zeberka.pl, Hotmoda.pl czy Harpersbazaar.pl.