Podczas emisji teleturnieju „Koło fortuny” TVP 2 wygrywa z konkurencją w grupie ogólnej. Od poniedziałku do piątku program ogląda średnio 820 tysięcy widzów, a w niedziele – 1,6 mln.
Teleturniej „Koło fortuny” wrócił do Telewizji Polskiej 10 września br. Program emitowany jest w TVP 2 od poniedziałku do piątku o 16.30 i w niedziele o 14.40. W porze emisji teleturnieju TVP 2 jest liderem oglądalności w grupie ogólnej – 12,20 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu jest Polsat – 11,71 proc. Trzecią pozycję zajmuje TVN – 9,86 proc., a czwartą TVP 1 – 8,40 proc.
W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) Dwójka zajmuje trzecie miejsce z 10,03 proc. udziału w rynku. Liderem jest TVN – 15,27 proc., a na drugim miejscu jest Polsat – 12,93 proc. Czwarty jest TVP 1 – 3,69 proc.
Jakub Radziwilski, media investment manager w domu mediowym Universal McCann, zauważa, że „Koło fortuny” poprawia wyniki oglądalności Dwójki. – TVP 2 wygrał pasmo popołudniowe w niedziele i potrafi trzymać widza przy przy sobie. Dwójka w stosunku do września ubiegłego roku straciła najmniej widzów wśród stacji wielkiej czwórki – dodaje Radziwilski.
Przypomnijmy, że Dwójka emitowała już „Koło fortuny” w latach 1992-1998 i 2007-2009. Program prowadzili kolejno: Wojciech Pijanowski, Jerzy Bończak, Andrzej Kopiczyński, Stanisław Mikulski i Krzysztof Tyniec. Najnowszą edycję prowadzi Rafał Brzozowski.