Polska Press Grupa będzie uczyć studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Specjaliści z UX Polska Press Grupy – zespołu zajmującego się wdrażaniem internetowych rozwiązań – przeszkolą studentów matematyki i informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prezes PPG – Dorota Stanek i prof. Marek Nawrocki – prorektor ds. współpracy z gospodarką i informatyzacji podpisali w środę w tej sprawie umowę.

Zespół UX („user experience” – doświadczenie użytkownika) zajmuje się w ramach Polska Press Grupy wszystkimi internetowymi rozwiązaniami, wykorzystywanymi przez wydawnictwa Grupy. Teraz tą wiedzą będą dzielili się ze studentami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Umowa dotyczy zaangażowania specjalistów z działu technologii i rozwoju serwisów internetowych w szkolenie studentów, a podpisali ją: Dorota Stanek, prezes Polska Press Grupa i prof. Marek Nawrocki, prorektor ds. współpracy z gospodarką i informatyzacji.

Na mocy porozumienia Polska Press została partnerem wydziału matematyki i informatyki UAM. Projektanci z zespołu technologii i rozwoju serwisów spółki poprowadzą praktyczne zajęcia dla studentów dotyczące m.in. badań nad przyzwyczajeniami użytkowników internetu oraz praktycznego podejścia do zagadnień procesu projektowego dla produktów internetowych.

Co ma z tego Polska Press? – Zależy nam, aby studenci rozumieli, że „Głos Wielkopolski”, „Dziennik Zachodni”, czy „Gratka” to także produkty. Muszą przyciągnąć i zatrzymać uwagę klienta. O tym, co zrobić, by sięgnął po nasze serwisy internetowe i ogłoszeniowe współdecydują specjaliści UX. To oni przeprowadzają testy i śledzą światowe trendy – wyjaśnia Magdalena Chudzikiewicz, członek zarządu Grupy, odpowiedzialna w spółce m.in. za rozwój technologii.

Współpraca Uniwersytetu z Polska Press i zajęcia pod okiem praktyków mają na celu również rozwój kompetencji koniecznych na rynku pracy. – Pracodawcy, szczególnie w zakresie nowych technologii, borykają się dziś z problemami rekrutacyjnymi. Liczymy, że studenci, których zainteresujemy tematyką projektowania naszych produktów mediowych, będą chcieli z nami współpracować – mówi Dorota Stanek, prezes zarządu Polska Press.

Zajęcia fakultatywne prowadzone przez ekspertów z Polska Press Grupy ruszą już w tym roku akademickim. Umowa została podpisana na cztery lata.