TVP zwalnia szefów biura reklamy

Maciej Radkiewicz

W biurze reklamy Telewizji Polskiej stanowiska stracili dyrektor Maciej Radkiewicz i jego zastępcy: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk i Krzysztof Wawro. Jak się dowiedzieliśmy, pełniącą obowiązki dyrektor biura została Ewelina Czuba.

Maciej Radkiewicz kierował biurem reklamy TVP od końca czerwca ub.r. Według serwisu ”MMP24”, który pierwszy poinformował o odwołaniu Radkiewicza, jednym z głównych powodów rozstania z nim jest rozbieżność stanowisk szefa biura reklamy i zarządu TVP co do telemetrii. Przed nominacją na dyrektora Radkiewicz pracował w biurze reklamy telewizji publicznej jako szef zespołu ds. sponsoringu sportowego, a następnie jako zastępca dyrektora biura reklamy ds. współpracy z oddziałami terenowymi spółki. Wcześniej w Polsat Media był kierownikiem ds. sprzedaży bezpośredniej i regionalnej. Był też szefem biura reklamy TV Biznes i kierował sprzedażą reklam w Radiu Kolor.

Z ustaleń „Presserwisu” wynika, że stanowiska stracili także zastępcy dyrektora biura reklamy TVP: Danuta Orzeł, Wojciech Kowalczyk i Krzysztof Wawro.

Danuta Orzeł została zastępcą dyrektora biura reklamy ds. handlowych w sierpniu ub.r. Wcześniej była związana m.in. z Polsat Media i TV Puls. W biurze reklamy TVP w latach 2007-2009 była kierownikiem zespołu ds. sprzedaży.

Wojciech Kowalczyk do biura reklamy TVP jako wicedyrektor ds. strategii produktu dołączył wiosną ub.r. Przed przyjściem do TVP był szefem marketingu i sprzedaży w Modern Times Group. Przez dziewięć lat pracował w firmie Atmedia, m.in. jako dyrektor marketingu.

Z kolei Krzysztof Wawro w przeszłości także był związany z biurem reklamy TVP – jako wicedyrektor ds. ekonomiczno-finansowych. W TVP pracował w latach 2004-2012. Do telewizji publicznej wrócił w kwietniu ub.r. na stanowisko zastępcy dyrektora TVP 1 ds. finansowych, następnie trafił do biura reklamy jako wicedyrektor.

Ewelina Czuba, która – według naszych ustaleń – została pełniącą obowiązki dyrektor biura reklamy TVP, związana jest z nim od 2004 roku. Najpierw była handlowcem, od 2008 roku menedżerem jednego z zespołów, a w 2011 roku wicedyrektorem ds. reklamy i sponsoringu. Kilka tygodni temu wróciła z urlopu wychowawczego.
Biuro prasowe TVP nie odpowiedziało na nasze pytania o zmiany w biurze reklamy.

We wczorajszym wydaniu „Presserwisu” informowaliśmy o dużych obniżkach cen reklam w TVP – nawet 50-procentowych w przypadku bloku przed wieczornymi „Wiadomościami” TVP 1.