Wspierający prasę serwis Prasaplus.pl uruchomił już rejestrację

Przygotowywany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy serwis Prasa+Siła Marki jest już dostępny pod adresem Prasaplus.pl. Pełną funkcjonalność zyska w połowie września. Wtedy ZKDP wystartuje z jego promocją.

ZKDP uruchomił już zapowiadany serwis Prasaplus.pl. Mogą z niego korzystać przedstawiciele domów mediowych, agencji reklamowych i potencjalni reklamodawcy. – Uruchomiliśmy ten serwis, by wspierać marketingowo wydawców. Poprzez Prasaplus.pl wydawca będzie mógł na przykład wygenerować raport, którym pochwali się reklamodawcom. Raport będzie się składał z dwóch części: liczbowej – między innymi opartej na danych ZKDP, i opisowej – tę samodzielnie może uzupełnić wydawca – informuje Kamil Tajl, specjalista ds. kontroli dystrybucji prasy w ZKDP.

Każdy może się już bezpłatnie zarejestrować w serwisie. Po zalogowaniu do systemu mamy możliwość m.in. generowania analiz, np. raportów od stycznia br., czy przeglądania archiwalnych danych poszczególnych tytułów. – Obecnie dopracowujemy techniczną stronę systemu; sprawniejsze, szybsze działanie. Gdy zakończymy ten etap, planujemy wysyłkę informacji do mediów branżowych, promocję wizualną na stronie ZKDP i u naszych partnerów – podaje Kamil Tajl.

Korzystając z serwisu, można wygenerować analizy tytułów kontrolowanych przez ZKDP (m.in. ich sprzedaż, czytelnictwo, popularność ich serwisów internetowych). Dane do analiz pochodzą z ZKDP, PBI/Gemius i Polskich Badań Czytelnictwa. Podstawowe dane z ZKDP dotyczące sprzedaży są już przy każdym z tytułów (ale nie wszystkie, niektóre pozostaną dostępne tylko w płatnym systemie Teleskop). Dane z PBC i PBI są dostępne dla tytułów, których wydawcy uczestniczą w tych badaniach i wyrazili zgodę na udostępnienie tych danych. Nowa opcja to dane z Facebooka (liczba lajków).