„Dzień dobry Polsko” wraca po wakacjach

Jedynka stawia na prowadzących z TVP Info i TVP Sport

Adam Giza

W poniedziałek 28 sierpnia br. na antenę TVP1 po wakacyjnej przerwie powróci program „Dzień dobry Polsko”. Stacja wprowadziła zmiany w gronie prowadzących, zostali nimi m.in. dziennikarze TVP Info i TVP Sport – nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

W „Dzień dobry Polsko” przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji śniadaniówki widzowie TVP1 oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15).

Jesienią poranne pasmo „Dzień dobry Polsko” nadal będzie emitowane między godz. 6.00 a 8.00, począwszy od poniedziałku 28 sierpnia.

TVP1 wprowadziła zmiany w gronie gospodarzy – pierwszy sezon program prowadziło pięć par, złożonych głównie z twarzy Telewizji Polskiej (m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski i Katarzyna Burzyńska) oraz wybranych w castingu aktorów, m.in. Anna Lucińska, która jesienią poprowadzi program w TVN Style. Z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od nowego sezonu „Dzień dobry Polsko” poprowadzą trzy nowe pary prowadzących.

Będą to: Justyna Śliwowska (prezenterka serwisów TVP Info) i Adam Giza (prezenter prognozy pogody w „Dzień dobry Polsko”), Anna Wojtkowiak (RMF Maxxx) i Karol Gnat („Panorama” TVP2 i TVP Info), a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra (oboje z TVP Sport).

Prowadzący będą pojawiać się na antenie naprzemiennie. Na razie nie udało nam się ustalić, czy pozostali prowadzący będą nadal pracować w „Dzień dobry Polsko”, ani czy formuła programu ulegnie zmianie.

Pierwszy sezon porannego magazynu „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany był na żywo w okresie od 27 lutego do 14 czerwca br. w dni powszednie pomiędzy godz. 6.00 a 8.00. Średnia widownia audycji wyniosła 124 tys. osób. Przełożyło się to na 5,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,66 proc. w grupie 16-59.