– Cieszymy się, że „Sport” będzie się rozwijał pod okiem nowego właściciela, i że pozostanie ważnym źródłem informacji dla wszystkich fanów sportu w południowych regionach Polski – mówi Marcin Biegluk, dyrektor wydawniczy prasy codziennej w Ringier Axel Springer Polska.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Łukasz Kulpa, odpowiedzialny za komunikację w firmie Whizz, podkreśla, że nowy właściciel nie będzie wprowadzał żadnych gwałtownych zmian w redakcji. – Redaktorem naczelnym pozostaje Andrzej Wasik, nikogo z zespołu nie zwolnimy. Za to zamierzamy wzmocnić redakcję młodymi dziennikarzami – mówi nam Kulpa. Dodaje, że nowy wydawca wkrótce zajmie się za to zmianą i wzmocnieniem strony internetowej „Sportu”.
– Stawiamy sobie za cel rozwój dziennika i uatrakcyjnienie zarówno jego wersji prasowej, jak i (przede wszystkim) odsłony internetowej – uzupełnia Jarosław Matusiak, prezes Whizz. Dodaje, że wydawca będzie chciał jeszcze mocniej postawić na ukazywanie regionalnego oblicza sportu. – Jednocześnie chcemy, by po „Sport” chętnie sięgali nie tylko dotychczasowi, ale też nowi, młodzi odbiorcy – dodaje Matusiak.
Ringier Axel Springer Polska wydawał „Sport” od wiosny 2008 roku. Dziennik ukazuje się nieprzerwanie od 72 lat, jest dostępny w województwach śląskim, opolskim oraz dolnośląskim, małopolskim, świętokrzyskim i w większych miastach lubuskiego i podkarpackiego.
Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Sportu” wynosiła 5 263 egz.