Karolina Zbytniewska, szefowa polskiej edycji serwisu mówi, że partnerstwo z „Gazetą Wyborczą” jest elementem polityki docierania z wiadomościami europejskimi do jak najszerszej publiczności. Wtóruje jej Roman Imielski, redaktor „Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za współpracę z Euracitiv.com, mówiąc, że jej podjęcie to kolejny etap w budowaniu międzynarodowej współpracy medialnej w Europie. – Polskie społeczeństwo jest bardzo proeuropejskie, tym bardziej staramy się dostarczać naszym czytelnikom jak najwięcej informacji na temat polityki unijnej i spraw europejskich – uzupełnia.
– Ogromnie się cieszę z przystąpienia największego polskiego dziennika społeczno-politycznego do ogólnoeuropejskiej sieci strategicznych partnerstw medialnych Euractiv – komentuje Christophe Leclercq, założyciel europejskiego serwisu.
Współpraca polskiego dziennika z Euractiv.com nieformalnie zaczęła się już w styczniu br., kiedy to Roman Imielski udzielił mu wywiadu, w którym powiedział m.in., że Unia Europejska powinna wspierać media poprzez programy grantowe, a Unia nie ma zbyt wielu narzędzi, by zmusić polski rząd, by traktował wszystkie gazety sprawiedliwie.
Euractiv.com to lider w kategorii mediów internetowych specjalizujących się w pisaniu o Unii Europejskiej. Oprócz głównego. anglojęzycznego serwisu, ma jeszcze 11 wersji językowych (w tym polską, włoską, francuską i hiszpańską) i ponad 783 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie. Serwis współpracuje już m.in. z niemieckim „Tagesspiegel” i „Wirtschaftswoche”, francuską „La Tribune”, hiszpańską Agencia EFE, włoską „Milano Finanza” i „Italia Oggi”.