Zmiany w strukturze TVN: digital podlega Maciejowi Maciejowskiemu, Christian Anting w londyńskim biurze Scripps

Maciej Maciejowski

Grupa TVN przeprowadza zmianę struktury organizacyjnej firmy – pionem dystrybucji, któremu podlegają wszystkie kanały linearne i nielinearne oraz Player.pl, pokieruje Maciej Maciejowski. Jednocześnie Christian Anting przestaje pełnić funkcję członka zarządu TVN i dołącza do londyńskiego zespołu Scripps Networks Interactive – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Zmiany w strukturze organizacyjnej spółka tłumaczy chęcią dostosowania do obecnych wyzwań rynkowych. Działalność TVN Digital, w tym zarządzanie platformą Player.pl, zostanie bardziej zintegrowana z TVN, a pokieruje nią Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. rozwoju biznesu.

Maciejowski będzie odpowiedzialny za wielokanałową dystrybucję treści Grupy TVN. Zajmie się on tworzeniem synergii pomiędzy nielinearnymi a linearnymi treściami i kanałami dystrybucji, co ma umocnić pozycję Grupy TVN na rynku audiowizualnym i reklamowym.

– Platformy wideo na żądanie stają się coraz ważniejszym elementem naszej działalności. Grupa TVN jest przede wszystkim producentem najlepszej rozrywki i nadawcą najpopularniejszej stacji informacyjnej w Polsce. Właściwe wykorzystanie i koordynacja wszystkich pól dystrybucji kontentu jest dla nas kluczowa. Dzięki temu widzowie mogą korzystać z treści w dowolnym miejscu i czasie, a reklamodawcy z łatwością trafiają do swoich odbiorców. Bogate doświadczenie Maćka w obszarze telewizyjnym i online idealnie wpisuje się w plany rozwoju TVN – tłumaczy Jim Samples, prezes i dyrektor generalny TVN.

Ponadto Christian Anting, który zarządzał TVN Digital przez ostatnie dwa lata, przestaje pełnić funkcję członka zarządu TVN i dołącza do londyńskiego zespołu Scripps Networks Interactive. Tym samym firma wzmacnia międzynarodową dystrybucję kontentu lifestylowego. W dalszym ciągu będzie raportował do Jima Samplesa (prezesa ds. rynków zagranicznych).

Anting współpracując z szefem kanałów lifestylowych na rynkach zagranicznych SNI Derekiem Changiem (oraz zespołami regionalnymi) pomoże w budowaniu nowych partnerstw z wiodącymi nadawcami na całym świecie.

– Christian rozwinął Player.pl, jedną z wiodących platform OTT w Europie, oraz nadzorował nowe transakcje i przewodniczył członkostwu firmy w European Media Alliance Christian pracował dla różnych nadawców na wielu rynkach europejskich, co sprawia, że jego doświadczenie doskonale przełoży się na rozwój międzynarodowej działalności Scripps Networks w obszarze lifestyle – dodaje Jim Samples.

Maciej Maciejowski jako członek zarządu Grupy TVN był odpowiedzialny ostatnio za wprowadzenie na rynek polskiej wersji HGTV. W TVN pracuje od 2004 roku, początkowo jako marketing manager kanałów tematycznych (TVN24, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo). W 2006 roku objął funkcję dyrektora TVN Turbo, równolegle kierował powstaniem portalu TVN24.pl. W latach 2008-2011 współtworzył projekt telewizyjny i internetowy TVN Warszawa.

Christian Anting był członkiem zarządu TVN od sierpnia 2015 roku. Dołączył do Grupy TVN w 2010 roku jako wiceprezes platformy n. Po jej fuzji z Cyfrą+ w 2013 roku został wiceprezesem nc+ odpowiedzialnym za produkty i politykę programową. W ub.r. Anting objął funkcję dyrektora ds. strategii i dystrybucji międzynarodowej TVN, a potem dyrektora departamentu digital & e-commerce w spółce. Przed dołączeniem do Grupy TVN, w latach 2007-2010 Christian Anting piastował funkcje kierownicze w Convers Media w Zurychu, a w latach 2001-2006 w SBS Broadcasting w Londynie, Amsterdamie i Sztokholmie. Wcześniej zajmował kierownicze stanowiska u niemieckich operatorów płatnej telewizji – DF1, Premiere (obecnie Sky Deutschland) i Kirch Group.

Obecnie zarząd Grupy TVN tworzy siedem osób. Są to: Jim Samples (prezes ds. rynków zagranicznych), Maciej Maciejowski (odpowiedzialny za digital i rozwój biznesu), Edward Miszczak (odpowiada za programy), Adam Pieczyński (odpowiada za segment informacyjny), Piotr Korycki (odpowiada za finanse), Piotr Tyborowicz (odpowiedzialny za sprzedaż i reklamę) i Marek Szydłowski (odpowiada za departament prawny).