„Polityka” uruchamia aplikację Fiszki Polityki za 9 zł miesięcznie

"Jakość tygodnika w zwięzłej formie"

Tygodnik „Polityka” (Polityka) wprowadza na rynek nową aplikację mobilną – Fiszki Polityki. – Nie ścigamy się z serwisami internetowymi, stawiamy na jakość i staranną selekcję – mówi dla Wirtualnemedia.pl Mariusz Herma, szef zespołu przygotowującego aplikację.

Przedsięwzięcie startuje w środę, 22 lutego. „Fiszki” to będą pojedyncze, wyświetlane na ekranie „karteczki” z tekstami. Na przeczytanie jednej poświęcić mamy nie więcej niż 30 sekund. Niektóre ważniejsze tematy będą omawiane przez pakiet 10-15 takich fiszek. Każdego dnia w aplikacji pojawią się dwa większe artykuły i podsumowanie wydarzeń dnia.

Mateusz Herma zapewnia, że aplikację ma wyróżniać staranna selekcja treści. – Nie ścigamy się z portalami internetowymi, stawiamy na jakość, starannie selekcjonujemy tematy. Zamiast dwudziestu tekstów dziennie wolimy opublikować dwa, ale naprawdę godne uwagi. Zamiast atakować czytelników newsami – proponujemy zwięzłe podsumowanie wydarzeń dnia. Chcemy, by nasi odbiorcy poczuli, że „ogarniają” ważne tematy, unikając jednocześnie przesytu informacyjnego – przekonuje Herma.

Aplikacja powstawała wspólnie z przedstawicielami grupy, do której wydawca kieruje ten projekt: młodych osób, przywykłych do czytania na ekranach smartfonów, a jednocześnie szukających wartościowych, pogłębionych treści. – Czytanie „Fiszek” ma być też zwyczajnie przyjemne. Długo pracowaliśmy nad oprawą aplikacji, efektem przerzucania fiszek czy „zaliczenia” artykułu. Mamy więc jakość papierowej „Polityki” przeniesioną na przyjemną, zwięzłą formę. Czyli pomysł na to, jak pożytecznie spędzić wolne pięć minut – podsumowuje Herma.

Na czele czteroosobowego zespołu przygotowującego Fiszki Polityki stoi Mariusz Herma, dziennikarz działu kultury Polityki i serwisu polityka.pl. Projekt graficzny aplikacji przygotował Maciej Blaźniak. Projekt otrzymał dofinansowanie od Google w ramach pierwszej edycji programu Digital News Initiative.

„Fiszki Polityki” dostępne są na telefonach z systemami iOS oraz Android. Aplikację można testować za darmo przez 30 dni. Po tym okresie pełny dostęp do treści wymaga wykupienia abonamentu na miesiąc lub kwartał odpowiednio za 9 lub 25 zł (ceny mogą się nieznacznie różnić w zależności od systemu operacyjnego). Użytkownik, który nie opłaci abonamentu, może przeczytać 10 artykułów miesięcznie.

To kolejna już – po Polityce Insight i Polityce Cyfrowej – propozycja tygodnika dla odbiorców treści cyfrowych.