KRRiT będzie zmierzać do wprowadzenia standardu HD we wszystkich programach naziemnych, co wiązać się będzie ze zmianą standardu nadawania sygnału telewizyjnego z DVB-T na DVB-T2 oraz zastosowaniem sposobu kompresji High Efficiency Video Coding (HEVC). KRRiT nie planuje znacznego rozszerzenia naziemnej telewizji cyfrowej o nowe programy, lecz sukcesywne udostępnianie odbiorcom obecnej oferty programów w wysokiej rozdzielczości.
Aby zachęcić odbiorców do odpowiedniego wyposażenia gospodarstw domowych, KRRiT zamierza wykorzystać MUX 5 do promocji nowego standardu DVB-T2 (HEVC), umieszczając w nim programy w HD. Mogłyby tam znaleźć się najbardziej popularne programy spośród już obecnych w naziemnej telewizji cyfrowej lub programy nowe. DVB-T ma pozostać bezpłatna. KRRiT nie zamierza uruchamiać multipleksów za dodatkową opłatą.
Zdaniem KRRiT dalszy rozwój radiofonii w Polsce z wykorzystaniem pasma UKF nie jest możliwy, m.in. ze względu na wyczerpanie zasobów częstotliwości, dlatego należy wykorzystać częstotliwości przeznaczone dla radiofonii cyfrowej z zastosowaniem systemu DAB+. Na potrzeby DAB+ zostały uzgodnione międzynarodowo trzy multipleksy o zasięgu ogólnokrajowym. Z pierwszego z nich korzystają obecnie i będą korzystać w przyszłości Polskie Radio SA oraz rozgłośnie regionalne Polskiego Radia.
Następnym działaniem KRRiT ma być uruchomienie radiowego multipleksu ogólnokrajowego, po jego przeprojektowaniu także pod kątem potrzeb nadawców lokalnych. KRRiT deklaruje również, że będzie „dążyła do wyrównania szans dla działalności podmiotów polskich w konkurencji z firmami o zasięgu globalnym oraz tymi, które podlegają jurysdykcji w innych krajach europejskich, a kierują swoją ofertę na polski rynek”. KRRiT zamierza także wprowadzić przepisy zapobiegające nadmiernej koncentracji w mediach jako element ochrony pluralizmu. Znacząca pozycja w mediach może zostać osiągnięta w sytuacji, gdy udział podmiotu (grupy kapitałowej) przekroczy 30 proc. na jednym z następujących rynków: przychodów reklamowych, przychodów z opłat z płatnej telewizji, widowni telewizyjnej, audytorium radiowego, użytkowników usług audiowizualnych online.
Co prawda przepisy ustawy o radiofonii i telewizji przewidują inicjatywę KRRiT w zakresie tworzenia kodeksów dobrych praktyk, nie określają jednak roli regulatora w tych przedsięwzięciach. Zdaniem KRRiT prawa i obowiązki organu w odniesieniu do samo- i współregulacji powinny zostać doprecyzowane poprzez wskazanie realnych kompetencji do wydawania opinii i rekomendacji lub akceptacji ustaleń zawartych w kodeksach dobrych praktyk.
KRRiT zabiera też głos w sprawie standardów i metody badań odbioru. Jej zdaniem powinna zostać włączona w ten proces np. poprzez wydawanie zaleceń, opinii lub inicjowanie współregulacji w sprawie ustalania standardów i metod badania – po to, by zagwarantować pełną reprezentację różnych mediów w panelu badawczym.