„Przekrój” wrócił jako kwartalnik dla ambitnego czytelnika

W poniedziałek, 19 grudnia po ponadtrzyletniej przerwie na rynku ukazał się nowy numer „Przekroju”, który teraz jest kwartalnikiem, a nie tygodnikiem. W odnowionym „Przekroju” znalazły się wywiady z filozofami, pisarzami i artystami, a także reportaże.

”Przekrój” to propozycja dla tych, którzy chcą poczytać ciekawą gazetę bez konieczności opowiedzenia się po którejś ze stron politycznego sporu. Dla tych, którzy z łezką w oku wspominają dawny ”Przekrój” i dla zupełnie nowych czytelników – tłumaczy redaktor prowadząca kwartalnika Miłada Jędrysik.

W piśmie jest sporo satyry, autorstwa m.in. Marka Raczkowskiego oraz Grzegorza Uzdańskiego i jego kolektywu „Wszystko będzie dobrze”. – W pierwszym numerze proponujemy m.in.: próbę odpowiedzi na pytanie, jaki naprawdę był legendarny założyciel „Przekroju” Marian Eile, obszerny wywiad z wybitną filozof amerykańską Marthą Nussbaum, fragment autobiograficznej powieści Williama Finnegana „Diamentowa góra” – informuje prowadząca nowy „Przekrój” Miłada Jędrysik.

Redakcji udało się też nawiązać współpracę z dawnymi gwiazdami magazynu: rysownikami Adamem Macedońskim i Kazimierzem Wiśniakiem, fotografem Wojciechem Plewińskim i projektantką mody Barbarą Hoff. Przygotowali oni rysunki i teksty specjalnie do pierwszego numeru reaktywowanego czasopisma.

Właścicielem, wydawcą i redaktorem naczelnym jest Tomasz Niewiadomski. W skład redakcji wchodzą m.in. Tomasz Stawiszyński, Katarzyna Tyszkiewicz-Borawska, Hanna Zielińska, Łukasz Kaniewski, Wojtek Antonów i Zygmunt Borawski. Sekretarzem redakcji jest Ewa Pawlik, a głównym rysownikiem – Marek Raczkowski.

Niemal równocześnie startuje też Fundacja „Przekroju”. – Jej celem będzie przede wszystkim wszechstronne wspieranie działalności artystycznej, kulturalnej, naukowej i informacyjnej opierające się na spuściźnie czasopisma. Fundacja zostanie zarejestrowana w 2017 roku – informuje Tomasz Niewiadomski.

Kwartalnik liczy 148 stron w formacie 24 na 34 cm; jest dostępny w ponad 8 tys. punktów sprzedaży od 19 grudnia 2016 roku, w cenie 14,90 zł. Ukazujący się co trzy miesiące magazyn uzupełni strona internetowa, która wystartuje wiosną.