W dniach 1-31 stycznia 2017 FWPN przyjmować będzie wnioski na projekty w priorytecie Edukacja. O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się projekty polsko-niemieckie: podnoszące jakość dwu- lub wielostronnych relacji poprzez pogłębienie wiedzy na wybrane tematy (w tym specjalistyczne i historyczne); podnoszące kompetencje językowe i wiedzę o kraju sąsiada; służące doskonaleniu zawodowemu i specjalistycznemu; dotyczące edukacji kulturalnej.
Harmonogram:
– Termin składania wniosków: 1-31 stycznia 2017 r.
– Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: marzec 2017 r.
– Termin realizacji projektów: od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
– Okres realizacji projektu jest ograniczony. Projekty powinny zostać zrealizowane do końca 2017.
Zasady finansowania projektu:
– Minimalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 30 000 zł (6.800 euro), maksymalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 80 000 zł (18.300 euro)
– Wnioskowane dofinansowanie może stanowić maksymalnie 50% kosztów całkowitych projektu.
Kryteria oceny projektów:
Formalne kryteria oceny projektów w ramach konkursu odpowiadają formalnych kryteriom składania wniosków do FWPN.
Kryteria oceny merytorycznej:
– wpływ projektu na podnoszenie jakości relacji polsko-niemieckich;
– wypełnianie deficytów w relacjach polsko-niemieckich;
– skuteczność i trwałość;
– popularyzacja wiedzy o kraju sąsiada skoncentrowanej na ważnych wybranych tematach;
– zgodność z nowoczesnymi standardami edukacyjnych;
– możliwość ponownego wykorzystania wyników, poszerzenia grupy docelowej;
– w przypadku projektów związanych z nauczaniem języka polskiego /i lub niemieckiego: czy projekt pobudza zainteresowanie nauką języka polskiego i/lub języka niemieckiego i popularyzuje język polski i / lub język niemiecki dzięki zastosowaniu nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania? Czy projekt ma wpływ na opracowanie metod i programów nauczania języków polskiego i / lub niemieckiego jako obcego oraz pomocy dydaktycznych?
– w przypadku projektów historycznych: czy projekt porusza tematy historyczne dotychczas niedostatecznie obecne w działaniach edukacyjnych, czy dociera do grup dotychczas pomijanych?
– wspieranie dokształcania grup zawodowych ze zbliżonych branż lub współpracy między instytucjami o podobnym profilu działalności i budowania ich kompetencji;
– umożliwianie wymiany wiedzy i doświadczeń;
– umożliwianie poznania i transferu innowacyjnych rozwiązań modelowych, ułatwianie integracji grup zawodowych na rynku pracy w drugim kraju.